Αντιμέτωπη με έναν «εφιάλτη» μεταρρυθμίσεων κόστους βρίσκεται η ευρωπαϊκή ναυτιλία σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Gibson Shipbrokers. Στην εβδομαδιαία ανάλυσή του, αναφέρεται στη συμμετοχή της ναυτιλίας στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Εμπορίας Ρύπων (EU ETS), αλλά κυρίως στα αντιφατικά μέτρα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, φέρνοντας σαν παράδειγμα το πώς αντιμετωπίζεται το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG). Στο ETS το LNG θεωρείται «ελκυστικό» καύσιμο καθώς έχει μειωμένες εκπομπές CO2. Ομως στον νέο κανονισμό καυσίμων FuelEU, που θα στοιχίσει στη ναυτιλία 89,5 δισ. δολ και συνοδεύει τα μέτρα για το ETS, τα καύσιμα αξιολογούνται για το σύνολο των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (μεθάνιο, οξειδίου του αζώτου και CO2). Δεδομένου ότι το μεθάνιο έχει θερμαντική επίδραση 25 φορές ισχυρότερη από το διοξείδιο του άνθρακα σε διάστημα 100 ετών, εγείρονται σοβαρά ερωτήματα σχετικά με το εάν το LNG, που εκπέμπει και μεθάνιο, είναι συμβατό με τους κλιματικούς στόχους της ΕΕ.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ