Στην εικαστική σύνθεση της Αρτεμης Αλκαλάη, με τίτλο «Μαντώ Μαυρογένη: Μια διαχρονική πρόκληση» (το Μαυρογένους καθιερώθηκε από τους λογίους της εποχής, η ίδια υπέγραφε ως Μαυρογένη), η αναγνωρίσιμη φυσιογνωμία της ηρωίδας στο μέσο της σύνθεσης περιβάλλεται από επαναλαμβανόμενα αφαιρετικά ανδρικά μοτίβα. Η απεικόνισή τους παραπέμπει σε σχέδια που συναντάμε συχνά στην παραδοσιακή ελληνική υφαντική ή και στην κεντητική τέχνη. Ο Αντώνιος Παναγόπουλος με το έργο του «Εspace de mémoire – Symbols – Μαντώ Μαυρογένους» εντάσσει τη μορφή της Μαντώς στην εικαστική έρευνα που πραγματοποιεί ήδη από τη δεκαετία του 1980, με αναφορά στην προτομή της Μαντώς (1932) του γλύπτη Κώστα Δημητριάδη, που βρίσκεται σε κεντρικό σημείο της Μυκόνου. Είναι δύο από τους καλλιτέχνες που συμμετέχουν στο εικαστικό αφιέρωμα «Μαντώ Μαυρογένη: η ηρωίδα της Ελληνικής Επανάστασης, με το βλέμμα του σήμερα» που πραγματοποιείται στη Δημοτική Πινακοθήκη Μυκόνου «Μαρία Ιγγλέση» (1-30/9) και στη συνέχεια μεταφέρεται στο Ιδρυμα Τηνιακού Πολιτισμού της Τήνου (2-31/10). Αντιστοίχως, με διαφορετικές τεχνοτροπίες δικά τους έργα καταθέτουν οι Αννίτα Αργυροηλιοπούλου, Ειρήνη Κανά, Πελαγία Κυριαζή, Μιχάλης Μανουσάκης, Αγγελος Παπαδημητρίου, Ιφιγένεια Σδούκου, Δήμητρα Σιατερλή, Αγγελος Σκούρτης, Μάριος Σπηλιόπουλος και Γιάννης Ψυχοπαίδης.

Επιστολές. Οπως σημειώνεται για την έκθεση, η οποία οργανώνεται από την Κοινωφελή Δημοτική Επιχείρηση Περιβάλλοντος, Παιδείας και Ανάπτυξης Μυκόνου, σε επιμέλεια της ιστορικού τέχνης Ειρήνης Σαββανή, «εστιάζει στο ιστορικό περίγραμμα της δράσης της με έμφαση, μεταξύ άλλων, στις προσωπογραφίες της και σε ιστορικά αρχεία. Χάρη στις επιστολές της, που έχουν διασωθεί στα Γενικά Αρχεία του Κράτους, υπογραμμίζεται η εικόνα της ανιδιοτελούς πατριώτισσας που θυσίασε την προσωπική της ζωή και την περιουσία της για την πατρίδα, αλλά και η άρνηση του νεοσύστατου ελληνικού κράτους να αναγνωρίσει τις υπηρεσίες της. Κατά συνέπεια η ίδια πέθανε έχοντας ζήσει στην ένδεια, χωρίς να έχουν αναδειχθεί η αυτοθυσία της και η ανιδιοτέλειά της από την πατρίδα της». Στον κατάλογο που συνοδεύει την έκθεση περιλαμβάνονται κείμενα για τον οίκο των Μαυρογένη, την ανάμειξη της Μαντώς στην Επανάσταση του 1821, τη σχέση της με τον Δημήτριο Υψηλάντη, αλλά και την απεικόνισή της στην ευρωπαϊκή εικονογράφηση.