Μια παράσταση καλλωπισμού σε γυναικωνίτη ή σκηνή από προετοιμασία γάμου. Η καθιστή μορφή που απεικονίζεται κρατάει κιβώτιο μέσα στο οποίο περιέχονται κοσμήματα και ύλες καλλωπισμού, ενώ η όρθια μορφή κρατά κάτοπτρο μέσα στο οποίο αντικατοπτρίζεται το πρόσωπό της. Σε έναν άλλο ερυθρόμορφο σκύφο – από το Εθνικό Ετρουσκικό Μουσείο της Σιένα – η Πηνελόπη φαίνεται καθισμένη στον αργαλειό της, από τα βασικά στοιχεία της «Οδύσσειας» ως προς την εξέλιξη της περιπέτειας, αλλά και συμβολική εικόνα για τη θέση της γυναίκας στην αρχαϊκή κοινωνία.

Στην ίδια θεματική εντάσσεται ένα πήλινο ομοίωμα μήλου από αποθέτη ιερού στην Πάτρα. Οι εικόνες προέρχονται όλες από αρχαιότητες που αναμένεται να παρουσιαστούν στην έκθεση «Κάλλος – η υπέρτατη ομορφιά», τη νεότερη στη σειρά με τις σημαντικές θεματικές εκθέσεις που μας έχει συνηθίσει το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης. Μέσα από μια σειρά 300 εμβληματικών αρχαιοτήτων από την Ελλάδα και την Ιταλία (ειδικότερα το Βατικανό) παρουσιάζονται οι διάφορες πτυχές της έννοιας του «κάλλους» στην καθημερινή ζωή και στη φιλοσοφική σκέψη της αρχαίας Ελλάδας (όπως διασώζονται, για παράδειγμα, στην έννοια του «καλού καγαθού», όπου η σωματική ομορφιά συνδυάζεται με το ήθος). Η έκθεση πραγματοποιείται από τις 29 Σεπτεμβρίου έως τις 16 Ιανουαρίου 2022 υπό την επιμέλεια του διευθυντή του Μουσείου Νίκου Σταμπολίδη και του επιμελητή αρχαιοτήτων δρος Ιωάννη Δ. Φάππα, σε συνεργασία με το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.