Πληθαίνουν οι απόψεις αυτών που υποστηρίζουν ότι το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) είναι βασικό στοιχείο του «μείγματος» καυσίμων που θα χρησιμοποιηθεί από τη διεθνή ναυτιλία προκειμένου να επιτύχει σταδιακά τον στόχο της απεξάρτησής της από τον άνθρακα. Δεδομένου ότι τα καύσιμα μηδενικού άνθρακα, όπως η αμμωνία, το υδρογόνο και οι μπαταρίες, είναι ακόμη σε πειραματικό στάδιο, το υγροποιημένο φυσικό αέριο προσφέρεται για βασικό καύσιμο στην περίοδο της μετάβασης.
To LNG είναι ένα βασικό τμήμα του μείγματος καυσίμων που θα αξιοποιηθούν για την απαλλαγή της ναυτιλίας από τον άνθρακα, εκτίμησε η νέα υπεύθυνη ναυτιλίας της Shell, Karrie Trauth.
Η αντιπρόεδρος της Shell Shipping & Trading δήλωσε στο 13 Capital Link Forum ότι για να απαλλαγεί ο ναυτιλιακός κλάδος από τα συμβατικά καύσιμα που εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα θα πρέπει να ξεκινήσει από καύσιμα με χαμηλότερη περιεκτικότητα σε άνθρακα που υπάρχουν ήδη. Οπως υπολογίζει, ο κλάδος θα μπορέσει να μειώσει με τη χρήση του LNG μέχρι και 80% τις εκπομπές των αερίων του θερμοκηπίου, με βάση υπολογισμού το 2008. Σύμφωνα με την ίδια, η ευελιξία στη χρήση των καυσίμων θα είναι το «κλειδί» της μετάβασης και στο πλαίσιο αυτό ο ρόλος του LNG είναι πολύ σημαντικός.
Και η Ευρωπαϊκή Ενωση αποδίδει σημαντικό ρόλο στη χρήση του LNG ως καυσίμου. Σε ένα πρόσφατο ψήφισμά της αναφορικά με τα εναλλακτικά καύσιμα στις ευρωπαϊκές μεταφορές, η Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου αναφερόμενη στις θαλάσσιες μεταφορές υπενθύμισε τη σημασία των μεταβατικών καυσίμων τονίζοντας τη χρήση του υγροποιημένου φυσικού αερίου (ΥΦΑ) «ως μεταβατική λύση για τη μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου στην εσωτερική ναυσιπλοΐα, καθώς και στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών, δεδομένου ότι αυξάνεται ο αριθμός των πλοίων που λειτουργούν με ΥΦΑ, το οποίο εκπέμπει λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα, οξείδια του αζώτου και αιωρούμενα σωματίδια σε σύγκριση με τα συμβατικά καύσιμα πλοίων». Επίσης υπογραμμίζει ότι «από μεσοπρόθεσμα έως μακροπρόθεσμα, τα πλοία και οι υποδομές διανομής που λειτουργούν τώρα με ΥΦΑ θα μπορούσαν να μετατραπούν ώστε να χρησιμοποιούν βιοαέριο και επομένως θα είναι ουσιαστικής σημασίας θέμα να αναβαθμιστεί το βιο-ΥΦΑ ως καύσιμο πλοίων».
Επισημαίνεται ότι η χρήση LNG στα πλοία σημαίνει σε σχέση με τη χρήση πετρελαίου 20%-25% λιγότερες εκπομπές CO2 και 90%-99% λιγότερα οξείδια αζώτου, θείου και μικροσωματίδια.
Το LNG κερδίζει ήδη έδαφος μεταξύ των νεότευκτων πλοίων που επιλέγουν εναλλακτικό καύσιμο. Σύμφωνα με στοιχεία του DNV στα υπό παραγγελία πλοία που έχουν επιλέξει εναλλακτικά καύσιμα και αποτελούν το 11,84% του συνόλου των υπό ναυπήγηση πλοίων πάνω από τα μισά, το 6,10%, θα χρησιμοποιεί ως καύσιμο το LNG.
Να σημειωθεί τέλος ότι το LNG κερδίζει ως καύσιμο μερίδια και στη στεριά, με το εμπόριο διά θαλάσσης να αυξάνεται συνεχώς και νέες μονάδες υγροποίησης και επαναεριοποίησης να δημιουργούνται είτε στη στεριά είτε πλωτές. Οι έλληνες πλοιοκτήτες κυριαρχούν στο εμπόριο LNG, καθώς ελέγχουν το 20% του παγκόσμιου στόλου των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers). Εχοντας περίπου 150 πλοία μεταφοράς LNG, ξεπέρασαν πρόσφατα τους Ιάπωνες που παραδοσιακά είχαν μεγάλη παρουσία στον χώρο, αφού η χώρα τους είναι και η μεγαλύτερη καταναλώτρια LNG στον κόσμο. Η ελληνική ναυτιλία έχει επενδύσει σχεδόν 30 δισ. δολάρια σε πλοία μεταφοράς LNG, με παραπάνω από τα μισά να έχουν επενδυθεί τα τελευταία πέντε χρόνια.