Σε «σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες» εξελίσσεται το ερώτημα για τον χρονικό ορίζοντα αποκλιμάκωσης των ναύλων στον κλάδο των containers που έχουν αυξηθεί μέχρι και 590% τον τελευταίο χρόνο, τη στιγμή που μεταφορικές εταιρείες, εισαγωγείς, εξαγωγείς και φορτωτές αναζητούν λύσεις για να μειώσουν τις αποστάσεις παραγωγής ή αποθήκευσης των προϊόντων τους. Ο Αγγελος Παντουβάκης, καθηγητής στο Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών και κοσμήτορας της Σχολής Ναυτιλίας και Βιομηχανίας του Πανεπιστημίου Πειραιά, επισημαίνει ότι η αύξηση της ιδιωτικής κατανάλωσης και η αναγκαιότητα μεταφοράς περισσότερων αγαθών – δύο λόγοι που αναφέρονται ως υπεύθυνοι για την αύξηση των ναύλων – δεν μπορούν να δικαιολογήσουν τη ραγδαία άνοδο των ναύλων καθώς το 2020 καταγράφεται πτώση της ιδιωτικής κατανάλωσης (κατά 8,6%) στην Ευρωπαϊκή Ενωση λόγω Covid. Επιπλέον, το ΑΕΠ της ΕΕ (των 27) υποχώρησε πέρυσι κατά 5,9% ενώ συνέχισε να υποχωρεί (-0,3%) και κατά το πρώτο τετράμηνο του 2021. Κάτι που θα δικαιολογούσε όχι αύξηση, αλλά μείωση των μεταφερομένων κιβωτίων ή στην καλύτερη περίπτωση επαναφορά των τιμών στα επίπεδα του 2019.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ