Αισθητή ανάκαμψη καταγράφουν οι εισροές στο ισοζύγιο από την παροχή ναυτιλιακών υπηρεσιών στο επτάμηνο Ιανουαρίου – Ιουλίου του 2021, επιβεβαιώνοντας τον ρόλο της ποντοπόρου ναυτιλίας ως βασικού πυλώνα της εθνικής οικονομίας. Η βελτίωση της πορείας των ναυλαγορών στο χύδην ξηρό φορτίο αλλά και στα containerships επέδρασαν θετικά στα φετινά έσοδα των θαλασσίων μεταφορών, σε αντίθεση με την περσινή χρονιά όταν ο ναυτιλιακός τομέας «χτυπήθηκε» – ιδιαίτερα κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους – από την εμφάνιση της πανδημίας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδος τα έσοδα από θαλάσσιες μεταφορές στο επτάμηνο του τρέχοντος έτους ανήλθαν σε 9.571,7 εκατ. ευρώ έναντι 8.555,8 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2020. Επίσης τον Ιούλιο του 2021 τα έσοδα από τις θαλάσσιες μεταφορές ανήλθαν στα 1.691,1 εκατ. ευρώ έναντι 1.192,9 εκατ. ευρώ τον ίδιο μήνα του 2020, καταγράφοντας διακριτή άνοδο 11,8%. Οπως σημειώνει η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στην ετήσια έκθεσή της, η πανδημία επηρέασε σοβαρά τις εισροές στο ισοζύγιο πληρωμών από την παροχή ναυτιλιακών υπηρεσιών, οι οποίες μειώθηκαν κατά 20,16% το 2020 σε σχέση με το 2019, και ανήλθαν σε περίπου 13,81 δισεκατομμύρια ευρώ συνολικά για το οικονομικό έτος 2020. Ωστόσο, όπως τονίζεται στην έκθεση, παρά την πανδημία του Covid-19, η ελληνική ναυτιλία παραμένει ένας από τους βασικούς πυλώνες της ελληνικής οικονομίας.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ