Αλλαγές στον χάρτη των ελληνικών εξαγωγών έφερε η πανδημία, η οποία δημιούργησε μια νέα πραγματικότητα στο διεθνές εμπόριο. Νέες χώρες που μέχρι πρότινος είχαν σχετικά μικρή συμμετοχή, όπως η Νότια Κορέα, εισέρχονται δυναμικά στο προσκήνιο ενώ παραδοσιακοί προορισμοί διευρύνουν το αποτύπωμά τους, με τη Γαλλία να ξεχωρίζει με την αναρρίχησή της στην 4η θέση. Αυτό προκύπτει από ανάλυση του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων και του Κέντρου Εξαγωγικών Ερευνών και Μελετών (ΚΕΕΜ) αναφορικά με την πορεία των ελληνικών εξαγωγών μετά την πανδημία. Ειδικότερα, η Γαλλία πέτυχε να αναρριχηθεί στην 4η θέση των κορυφαίων προορισμών για τα ελληνικά προϊόντα, σημειώνοντας άνοδο 29,9% στο πρώτο εξάμηνο του 2021 ενώ ψηλότερα στην κατάταξη είναι η Τουρκία, η οποία καταλαμβάνει πλέον την 5η θέση από την 6η θέση ενώ και ο Λίβανος εισήλθε στην κορυφαία δεκάδα (9η θέση). Μια θέση κέρδισαν ΗΠΑ και Ρουμανία (ανέβηκαν στην 7η και 8η θέση, αντίστοιχα), την ίδια ώρα που η Νότια Κορέα αναρριχήθηκε στην 14η από την 30η θέση. Από εκεί και πέρα, πρόοδο σημείωσαν η Τυνησία (19η θέση από την 35η), η Λιβύη (12η από 20η) ενώ εξίσου ενθαρρυντική ήταν και η πορεία των ελληνικών προϊόντων στη Γερμανία, η οποία παραμένει ισχυρός πόλος των ελληνικών εξαγωγών, διατηρώντας σταθερά τη δεύτερη θέση πίσω από την Ιταλία. «Οι έλληνες εξαγωγείς παρ’ όλες τις αντιξοότητες… συνεχίζουν να τροφοδοτούν απρόσκοπτα τη διεθνή αγορά», δηλώνει η πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων, Χριστίνα Σακελλαρίδη, χαρακτηρίζοντας εφικτή μια άνοδο της τάξης του 8% με 10% στην αξία των ελληνικών εξαγωγών φέτος.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ