Σε νέα υψηλά βρέθηκε χθες ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου (Baltic Dry Index – BDI) που σκαρφάλωσε στις 4.410 μονάδες, καταγράφοντας άνοδο 2,5%. Πρόκειται για επίπεδα που είχε να δει η αγορά από τον Νοέμβριο του 2009. Την ίδια στιγμή, κέρδη εμφανίζουν όλα τα μεγέθη πλοίων. Στα capesizes, που μεταφέρουν μέχρι και 180.000 τόνους σιδηρομετάλλευμα ή άνθρακα, ο μέσος ημερήσιος ναύλος ανέβηκε στα 56.269 δολ., ενώ στα panamax (μέχρι 80.000 τόνους) που μεταφέρουν κυρίως άνθρακα ή σιτηρά ο μέσος ημερήσιος ναύλος αυξήθηκε κατά 133 δολ., στα 35.373 δολ. Οπως επισημαίνει στα «ΝΕΑ» ο αναλυτής του ναυλομεσιτικού οίκου Intermodal Γιάννης Παργανάς, η ανοδική κίνηση που παρουσιάζουν τα ναύλα το τελευταίο διάστημα είναι συνάρτηση πολλών επιμέρους παραγόντων, πέραν της γενικής τάσης αύξησης της ζήτησης στα commodities (εμπορεύματα). Τις προηγούμενες ημέρες η αγορά των capesize πλοίων στον Ειρηνικό κατέγραφε τις μεγαλύτερες αυξήσεις στους ναύλους λόγω του τυφώνα Chanthu στην Ανατολική Σινική Θάλασσα που επηρέαζε την προσφορά χωρητικότητας, τη στιγμή που η ζήτηση αυστραλιανού σιδηρομεταλλεύματος από την Κίνα ήταν σταθερή. Στο όλο κλίμα βοήθησε και η επάνοδος της δραστηριότητας στον Κόλπο του Μεξικού μετά τη λήξη του τυφώνα Ida, ενώ θετικά στους ναύλους επέδρασε και η έλλειψη χωρητικότητας στα δρομολόγια του Ατλαντικού ειδικά για τα φορτία εκτός της περιοχής Ανατολικής Ακτής Νότιας Αμερικής (ECSA). Να σημειωθεί πως υπάρχει αυξημένη δραστηριότητα για τα φορτία άνθρακα της Ινδονησίας, όπως και ο ανοδικός όγκος συναλλαγών στον Κόλπο του Μεξικού.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ