Οι εισαγωγές αργού πετρελαίου από την Κίνα θα συνεχίσουν να παραμένουν για πολλά χρόνια η βασική πηγή απασχόλησης για τα μεγάλα δεξαμενόπλοια, ωστόσο οι αλλαγές που συντελούνται στη μεγάλη αυτή χώρα, όπως η ταχεία διείσδυση ηλεκτρικών αυτοκινήτων και οι τάσεις σταδιακής απεξάρτησης από τα ορυκτά καύσιμα, διαμορφώνουν ένα νέο τοπίο για τον κλάδο δεξαμενόπλοιων. Σύμφωνα με τον οίκο αναλύσεων Poten, η αύξηση της ζήτησης πετρελαίου στην Κίνα κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες ώθησε την αγορά των δεξαμενόπλοιων προς τα πάνω. Ετσι, από 4,7 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως (Mb/d) το 2000 αυξήθηκε σε 13,8 Mb/d το 2020, κινήθηκε δηλαδή με μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 5,5%. Τα τελευταία χρόνια, ωστόσο, σημειώνονται αρκετές αλλαγές που θέτουν αμφιβολίες για το κατά πόσο η αχανής αυτή χώρα θα έχει τον ίδιο κυρίαρχο ρόλο στο μέλλον στον κλάδο. Ορισμένες από αυτές τις αλλαγές μπορεί να είναι προσωρινές (όπως ο αντίκτυπος του κορωνοϊού), αλλά άλλες είναι πιθανό να είναι μόνιμες. Ο αντίκτυπος αυτών των εξελίξεων στην αγορά των δεξαμενόπλοιων θα μπορούσε να είναι σημαντικός, τονίζει στην ανάλυσή του ο οίκος Poten. Σε διάσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Πεκίνο αυτήν την εβδομάδα, ο Ma Yongsheng, εν ενεργεία πρόεδρος της China Petroleum & Chemical Corp. (Sinopec), του μεγαλύτερου ομίλου πετρελαίου της Κίνας, δήλωσε ότι η κατανάλωση πετρελαίου της Κίνας είναι πιθανό να κορυφωθεί γύρω στο 2026, στα 16 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως. Η επίδοση αυτή είναι μόνο 1 εκατ. βαρέλια την ημέρα πάνω από την εκτίμηση του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας για τη ζήτηση της Κίνας το 2021. Η ταχεία υιοθέτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ο κύριος μοχλός αυτής της πρόβλεψης, η οποία δείχνει επίσης ότι το επίκεντρο της ζήτησης πετρελαίου της Κίνας θα μετατοπιστεί από τα καύσιμα στα πετροχημικά.
![](/wp-content/themes/whsk_taneagr/common/imgs/nealaptop.png)
![](/wp-content/themes/whsk_taneagr/common/imgs/neaportrait.png)
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ