Οι εισαγωγές αργού πετρελαίου από την Κίνα θα συνεχίσουν να παραμένουν για πολλά χρόνια η βασική πηγή απασχόλησης για τα μεγάλα δεξαμενόπλοια, ωστόσο οι αλλαγές που συντελούνται στη μεγάλη αυτή χώρα, όπως η ταχεία διείσδυση ηλεκτρικών αυτοκινήτων και οι τάσεις σταδιακής απεξάρτησης από τα ορυκτά καύσιμα, διαμορφώνουν ένα νέο τοπίο για τον κλάδο δεξαμενόπλοιων. Σύμφωνα με τον οίκο αναλύσεων Poten, η αύξηση της ζήτησης πετρελαίου στην Κίνα κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες ώθησε την αγορά των δεξαμενόπλοιων προς τα πάνω. Ετσι, από 4,7 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως (Mb/d) το 2000 αυξήθηκε σε 13,8 Mb/d το 2020, κινήθηκε δηλαδή με μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 5,5%. Τα τελευταία χρόνια, ωστόσο, σημειώνονται αρκετές αλλαγές που θέτουν αμφιβολίες για το κατά πόσο η αχανής αυτή χώρα θα έχει τον ίδιο κυρίαρχο ρόλο στο μέλλον στον κλάδο. Ορισμένες από αυτές τις αλλαγές μπορεί να είναι προσωρινές (όπως ο αντίκτυπος του κορωνοϊού), αλλά άλλες είναι πιθανό να είναι μόνιμες. Ο αντίκτυπος αυτών των εξελίξεων στην αγορά των δεξαμενόπλοιων θα μπορούσε να είναι σημαντικός, τονίζει στην ανάλυσή του ο οίκος Poten. Σε διάσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Πεκίνο αυτήν την εβδομάδα, ο Ma Yongsheng, εν ενεργεία πρόεδρος της China Petroleum & Chemical Corp. (Sinopec), του μεγαλύτερου ομίλου πετρελαίου της Κίνας, δήλωσε ότι η κατανάλωση πετρελαίου της Κίνας είναι πιθανό να κορυφωθεί γύρω στο 2026, στα 16 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως. Η επίδοση αυτή είναι μόνο 1 εκατ. βαρέλια την ημέρα πάνω από την εκτίμηση του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας για τη ζήτηση της Κίνας το 2021. Η ταχεία υιοθέτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ο κύριος μοχλός αυτής της πρόβλεψης, η οποία δείχνει επίσης ότι το επίκεντρο της ζήτησης πετρελαίου της Κίνας θα μετατοπιστεί από τα καύσιμα στα πετροχημικά.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ