Ο εμπορικός κόσμος της χώρας ξεπέρασε, με τις όποιες απώλειες, δέκα χρόνια Μνημονίων και οικονομικής κρίσης και στη συνέχεια φαίνεται ότι αντέχει και στην επέλαση της πανδημίας. Ολη αυτή η εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση έδωσε αναγκαστικά την ευκαιρία στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που επιβίωσαν, να αποκτήσουν εξαιρετικά οργανωμένη εσωτερική υποδομή και να αναπτύξουν σταδιακά σημαντικές τάσεις εξωστρέφειας, τοποθετώντας την ελληνική επιχειρηματικότητα ξανά στον παγκόσμιο χάρτη. Πρέπει λοιπόν την επόμενη ημέρα της υγειονομικής κρίσης να τη δούμε ως «ευκαιρία» εκσυγχρονισμού του ελληνικού εμπορίου και όχι ως απειλή, αξιοποιώντας αφενός την ψηφιακή ανάπτυξη των επιχειρήσεων που εισέβαλε βίαια αλλά παραγωγικά στην καθημερινότητά μας και αφετέρου να επισπεύσουμε τις μεταρρυθμίσεις και να επιταχύνουμε τις διαρθρωτικές αλλαγές που χρειάζεται η ελληνική οικονομία και ειδικά η λειτουργία του δημόσιου τομέα. Ο εμπορικός κόσμος είναι υπέρ των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων, που έχουν ως στόχο τη στήριξη της υγιούς επιχειρηματικότητας, αλλά χρειάζεται να νιώσει την ασφάλεια που θα του προσφέρει ένα νέο, σύγχρονο και σταθερό περιβάλλον και παράλληλα να έχει την αίσθηση ότι ο δημόσιος τομέας στέκεται δίπλα του και όχι απέναντί του. Εξασφαλίζοντας όλους τους προαναφερόμενους παράγοντες οι επιπτώσεις στην αγορά μπορεί να είναι θετικές και να δούμε πολύ σύντομα την προσέλκυση νέων επενδύσεων, την παραγωγή διεθνώς ανταγωνιστικών προϊόντων και υπηρεσιών, την ανάπτυξη του τομέα έρευνας και τεχνολογίας, την προσαρμογή στο νέο μοντέλο τουρισμού στη μετά Covid-19 εποχή, την επένδυση σε νέες τεχνολογίες και την ανάπτυξη εξελιγμένων μορφών της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ