Την ανάγκη προσέλκυσης νέων στο ναυτικό επάγγελμα υπογραμμίζουν παράγοντες της εμπορικής ναυτιλίας, με αφορμή τον χθεσινό εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Ναυτιλίας. Η έλλειψη σε αξιωματικούς αλλά και κατώτερα πληρώματα τόσο στη διεθνή όσο και την ελληνόκτητη ναυτιλία γίνεται όλο και πιο ορατή, καθώς ο εμπορικός στόλος αυξάνεται κάθε χρόνο. Υπολογίζεται πως αυτή τη στιγμή χρειάζονται περίπου 90.000 αξιωματικοί για να στελεχώσουν τα εμπορικά πλοία μέχρι το 2026 σε παγκόσμιο επίπεδο. Η ανάγκη για επιπλέον ναυτικούς εξηγεί και την πρωτοβουλία της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και του υπουργείου Ναυτιλίας να προχωρήσουν σε εκστρατεία ενημέρωσης των νέων για το ναυτικό επάγγελμα και να αναδείξουν το γεγονός ότι παρουσιάζει «μια θάλασσα ευκαιρίες», όπως είναι το κεντρικό μήνυμα της καμπάνιας της ΕΕΕ. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας για το ναυτικό εργατικό δυναμικό που καταρτίζουν ανά πέντε χρόνια η διεθνής ναυτιλιακή οργάνωση BIMCO και το Διεθνές Επιμελητήριο Ναυτιλίας (ICS), το έλλειμμα σε αξιωματικούς που αντιμετωπίζει η παγκόσμια ναυτιλία διευρύνεται και προβλέπεται ότι θα χρειαστούν επιπλέον 89.510 αξιωματικοί έως το 2026 για τη λειτουργία του παγκόσμιου εμπορικού στόλου. Η έκθεση εκτιμά ότι 1.647.500 ναυτεργάτες εκ των οποίων 774.000 αξιωματικοί και 873.500 κατώτερα πληρώματα υπηρετούν αυτή τη στιγμή τον παγκόσμιο εμπορικό στόλο, που αποτελείται από 74.000 πλοία σε όλο τον πλανήτη. Για το 2021 το έλλειμμα σε αξιωματικούς είναι 26.240, παρά το γεγονός ότι υπήρξε αύξηση 10,8% στην προσφορά αξιωματικών από το 2015. Επίσης, οι γυναίκες πιστοποιημένες ναυτικοί ανέρχονται σε μόλις 24.059, πρόκειται όμως για έναν αριθμό αυξημένο κατά 45,8% σε σύγκριση με το 2015 και αποτελούν μόλις το 1,28% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ