Σχεδόν ένα στα οκτώ πλοία, που βρίσκονται σήμερα υπό παραγγελία, πρόκειται να αξιοποιεί εναλλακτικά καύσιμα για την κίνησή του, σύμφωνα με την έκδοση Maritime Forecast 2021 του Νορβηγικού Νηογνώμονα DNV. Μεταξύ των εναλλακτικών καυσίμων κυριαρχεί το υγροποιημένο φυσικό αέριο με ποσοστό 6,10%, αφορά δηλαδή πάνω από το μισό των υπό παραγγελία πλοίων με εναλλακτικά καύσιμα (συνολικά αποτελούν το 11,84% του συνόλου των υπό παραγγελία πλοίων), ενώ ακολουθούν οι μπαταρίες με ποσοστό 3,85%, που όμως αφορούν κυρίως πολύ μικρά πλοία, το LPG με 1,51% κ.λ.π. Το ποσοστό 11,84% είναι διπλάσιο αυτού που ίσχυε δύο χρόνια πριν, αφού το 2019 μόλις το 6,05% των υπό παραγγελία πλοίων προβλεπόταν να χρησιμοποιεί εναλλακτικά καύσιμα για την πρόωσή του. Αναγνωρίζοντας την ανάγκη μιας επιταχυνόμενης μετάβασης σε νέα εναλλακτικά καύσιμα μηδενικού άνθρακα ακόμη και για την ποντοπόρο ναυτιλία, το φετινό Maritime Forecast του DNV προσφέρει πρακτικές συμβουλές και λύσεις που θα βοηθήσουν να διατηρηθούν ανταγωνιστικά τα νεότευκτα πλοία καθώς και ο υπάρχων στόλος καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής τους.

ΑΠΟΔΟΣΗ. Για να επιτευχθεί αυτό, o DNV χρησιμοποιεί ένα ενημερωμένο πλαίσιο διαχείρισης ρίσκου – συμπεριλαμβανομένου του νέου μοντέλου FuelPath ως πρώτου βήματος – για να υποστηρίξει τη λήψη αποφάσεων ως μέρος της διατήρησης της ευελιξίας καυσίμου ενός πλοίου για την αντιμετώπιση ενός αβέβαιου και διαφορετικού μέλλοντος στον τομέα των καυσίμων. Ειδικά σχεδιασμένο για να επιτρέπει λεπτομερείς αξιολογήσεις της ευελιξίας καυσίμων και των λύσεων Fuel Ready, το FuelPath Model χρησιμοποιείται για την τεχνοοικονομική αξιολόγηση των στρατηγικών καυσίμου και ενεργειακής απόδοσης και τις επιπτώσεις τους στον σχεδιασμό των πλοίων.