Η μεταφορά διοξειδίου του άνθρακα προς αποθήκευση είναι ένα νέο πεδίο δραστηριότητας για ναυτιλιακές και ενεργειακές εταιρείες στη μάχη κατά της κλιματικής αλλαγής. Η Northern Lights ένα joint venture των ενεργειακών γιγάντων Equinor, Shell και TotalEnergies προχώρησε σε συμφωνία με τα ναυπηγεία Dalian Shipbuilding Industry για την κατασκευή δυο πλοίων μεταφοράς διοξειδίου του άνθρακα, μεταφορικής ικανότητας 7.500 κυβικών μέτρων το καθένα και μήκους 130 μέτρων. Τα πλοία θα είναι έτοιμα για παράδοση μέχρι τα μέσα του 2024 και έχουν σχεδιαστεί για να μεταφέρουν υγρό CO2 με ειδικά σχεδιασμένες δεξαμενές φορτίου υπό πίεση. Το κύριο καύσιμο για τα πλοία θα είναι υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), ενώ θα αξιοποιηθούν και άλλες καινοτόμες τεχνολογίες, όπως το σύστημα προώθησης με αιολική ενέργεια και ένα σύστημα λείανσης της γάστρας του πλοίου με φυσαλίδες (air lubrication) με αποτέλεσμα τη μείωση της έντασης του άνθρακα κατά περίπου 34% σε σύγκριση με τα συμβατικά συστήματα. Μόλις τεθούν σε λειτουργία, τα πλοία θα φορτώνουν δεσμευμένο και υγροποιημένο CO2 από την Ευρώπη και θα το μεταφέρουν στον τερματικό σταθμό παραλαβής του Northern Lights στο Οygarden στη δυτική Νορβηγία για αποθήκευση στον βυθό της θάλασσας.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ