Πέρυσι, περίπου τέτοια εποχή, ζήσαμε μια περίοδο πραγματική… καταιγίδα για τις ταχυμεταφορές. Χιλιάδες παράπονα για καθυστερήσεις από την πλευρά των πελατών είχαν ως αποτέλεσμα οι εταιρείες courier η μία μετά την άλλη να ανακοινώνουν προβλήματα στην εξυπηρέτηση, να αναστέλλουν τις υπηρεσίες τους και τα καταστήματα με τη σειρά τους να απολογούνται προκαταβολικά για τις καθυστερημένες παραδόσεις.
Κοινός παρονομαστής για όλα αυτά οι δυσαρεστημένοι – αν όχι απογοητευμένοι – καταναλωτές. Αν κάτι μάθαμε από την περσινή εμπειρία, είναι ότι ειδικά σε μια δύσκολη γεωγραφικά χώρα, όπως η Ελλάδα, με πολλά δυσπρόσιτα σημεία, κάθε κατάστημα ή λιανέμπορος που θέλει να κάνει σωστά τη δουλειά του θα πρέπει να απευθυνθεί σε αξιόπιστους συνεργάτες, που τηρούν τους υποσχόμενους χρόνους παράδοσης, διαθέτουν καλά στημένο και διευρυμένο δίκτυο και αξιοποιούν νέες τεχνολογίες και συστήματα για τη μέγιστη δυνατή ικανοποίηση των πελατών.
Είδαμε επίσης πόσο κρίσιμο είναι τελικά οι εταιρείες ταχυμεταφορών να εξελιχθούν και να καταλάβουν ότι και οι ίδιες αποτελούν ένα brand, ένα εμπορικό σήμα, που φέρει την ευθύνη της καλής εξυπηρέτησης.
Απευθυνθήκαμε σε ένα τέτοιο παράδειγμα εταιρείας, μιας από τις πρώτες που «έτρεξε» έρευνες ικανοποίησης καταναλωτή. Πρόκειται για την Courier Center, η οποία, με βάση τις έρευνες που πραγματοποιεί διαρκώς στο πελατολόγιό της, έχει αποσπάσει τη βαθμολογία 9,5/10 ως προς την ικανοποίηση πελατών για τις παραδόσεις της σε όλη την Ελλάδα.
Μιλήσαμε λοιπόν με τον Παναγιώτη Χύτα, γενικό διευθυντή της εταιρείας: «Γνωρίζουμε πολύ καλά πόσο σημαντικό είναι για τους πελάτες μας, που δραστηριοποιούνται στη λιανική και στο ηλεκτρονικό εμπόριο, να πετυχαίνουν συνεπείς παραδόσεις. Η συνέπεια στις παραδόσεις αποστολών επηρεάζει άμεσα την εικόνα που έχουν οι πελάτες για μια εταιρεία λιανικής ή ένα ηλεκτρονικό κατάστημα. Είμαστε 25 χρόνια εταιρεία και αυτό δεν είναι τυχαίο. Συμβαίνει επειδή αντιμετωπίζουμε με πολύ μεγάλη υπευθυνότητα αυτό που κάνουμε και ακόμα περισσότερο με συνέπεια. Γι’ αυτό υλοποιούμε συνέχεια έρευνες καταναλωτή και είναι αξιοσημείωτο ότι το ποσοστό ικανοποίησης 9,5/10 δεν προέρχεται από μία περιοχή της Ελλάδας αλλά απ’ όλη τη χώρα».
Στόχος της Courier Center είναι να παραμείνει στην πρώτη γραμμή του κλάδου των ταχυμεταφορών με το πλέον ανεπτυγμένο δίκτυο διανομής και πραγματικά αξιόπιστες παραδόσεις. Συγκεκριμένα, η εταιρεία, εξυπηρετώντας με συνέπεια το πελατολόγιό της, προσφέρει αποστολές σε Ελλάδα, Κύπρο και εξωτερικό, πάνω από 200 σημεία παραλαβής σε όλη τη χώρα, ενημερώσεις με SMS, σύστημα web shipping για τις αποστολές της, αυθημερόν παραδόσεις, 24ωρη τηλεφωνική εξυπηρέτηση και καταγραφή της ικανοποίησης των πελατών της μέσα από σύστημα αξιολόγησης e-satisfaction.
«Μόλις ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση διεύρυνσης του δικτύου συνεργατών μας με σκοπό να εξυπηρετούμε πάνω από το 90% της ελληνικής επικράτειας. Σε μια δύσκολη συγκυρία για όλες τις ελληνικές εταιρείες ταχυμεταφορών η Courier Center κατάφερε, μέσα από την ενίσχυση των συνεργατών της, τα δέματά της να φτάνουν πλέον καθημερινά και με συνέπεια σε όλες τις πόλεις, τα χωριά και τα νησιά της Ελλάδας» συνεχίζει ο Π. Χύτας «και ενισχύουμε την εταιρεία μας συνεχώς με εκπαιδευμένους οδηγούς και τεχνολογικές λύσεις που διασφαλίζουν την αξιοπιστία μας».
Με 2,5 δεκαετίες επιτυχημένης πορείας και την πρόσφατη εξαγορά της από τον Όμιλο Μαρινάκη, η Courier Center φαίνεται ότι βαδίζει με βάση ένα ισχυρό επιχειρηματικό πλάνο και με ξεκάθαρο όραμα για την επόμενη ημέρα των ταχυμεταφορών.