Το έργο του αναπτύσσεται μεταξύ των παραδοσιακών κινηματογραφικών ειδών, των ταινιών μικρού μήκους, των πειραματικών φιλμ και του animation. Κι όμως, ο τρόπος που αντιμετωπίζει το υλικό του κάθε φορά είναι αντισυμβατικός γιατί βρίσκεται στα σύνορα των οπτικών και των εικαστικών τεχνών κι αμφισβητεί την ιδέα ότι η ουσία του κινηματογράφου πρέπει να είναι η αναπαραγωγή της πραγματικότητας, δηλαδή η συνήθεια της σκέψης και του συναισθήματος. Γι’ αυτό και ο Πατρίκ Μποκανοφσκί θεωρείται από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του γαλλικού πειραματικού κινηματογράφου. O σκηνοθέτης θα δώσει το «παρών» απόψε στην Ελευσίνα, σε μια βραδιά αφιερωμένη στη δυσεύρετη μέχρι πρόσφατα θρυλική ταινία του «L’ ange» («Ο άγγελος»). Στον αρχαιολογικό χώρο, στο πλαίσιο της δράσης «Νύχτες βραδύτητας – Ομιλίες για τον χρόνο» που επιμελείται η Ελευσίνα 2023 Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης, θα προβληθεί η ταινία, παρουσία του σκηνοθέτη και της συζύγου του Μισέλ, η οποία υπογράφει τη μουσική. Η παραγωγή του 1982 θεωρείται το πιο σημαντικό έργο του και μέχρι σήμερα αποτελεί σημείο αναφοράς στην ιστορία του πειραματικού κινηματογράφου. «Είναι αρκετά περίεργη ταινία. Δεν έχει διαλόγους αλλά μουσική. Σε αυτόν τον τομέα δεν υπήρχαν ταινίες μυθοπλασίας κι εγώ έκανα αυτή τη δουλειά με καλή μουσική και γραφικά. Ολοι οι χαρακτήρες φορούν μάσκες, δεν βλέπεις το πρόσωπό τους και η εικόνα δεν είναι ρεαλιστική», αναφέρει ο Μποκανοφσκί στο «Νσυν».
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ