«Δεν είχε πουλήσει ποτέ έναν πίνακα στη ζωή του, ζούσε στη φτώχεια, κι όμως, όταν πέθανε άξιζε σχεδόν 100 εκατομμύρια δολάρια», λέει εμφατικά ο Αντονι Γουίλιαμς, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του οργανισμού Boris Lurie Art Foundation στο πλαίσιο της συνέντευξης Τύπου για την έκθεση «Bories Lurie: Nothing to do but to try». «Ηταν», συνεχίζει διστάζοντας προς στιγμή και ψάχνοντας προσεκτικά τις λέξεις, «ένας περίπλοκος άνθρωπος». Και πραγματικά, το παράδοξο των κακών συνθήκων διαβίωσης του Μπόρις Λούρι ήταν ένα μόνο κομμάτι από το παζλ που συνθέτει την τραγική μα και συνάμα ενδιαφέρουσα ζωή του ζωγράφου, γραφίστα, γλύπτη, χρονικογράφου και συνιδρυτή του κινήματος No!art. Σε όλες αυτές τις παράλληλες ιδιότητες προστέθηκε μία ακόμα που του άφησε βαθιά το αποτύπωμά της μέσα του: επιζών των ναζιστικών στρατοπέδων συγκέντρωσης. Εξαιτίας αυτής τη σύνδεσής του με το Ολοκαύτωμα, τα έργα του τώρα εκτίθενται στο Μουσείο Ισραηλινής Κληρονομιάς του Μανχάταν.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ