Κυριακή μεσημέρι στο φουαγιέ του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης μια μικρή συντροφιά περιεργάζεται τον χώρο. Μιλούν ιταλικά, κοιτάζουν τις κυλιόμενες σκάλες που χάνονται στο ύψος του κτιρίου και σχολιάζουν το κέλυφος του παλιού εργοστασίου παραγωγής μπίρας, στο εσωτερικό του οποίου λειτουργεί το μουσείο. «Είναι υπέροχο!» επαναλαμβάνει ο άνδρας που βρίσκεται στο επίκεντρο της παρέας. Αν και μικρός το δέμας, ξεχωρίζει. Οχι επειδή είναι ο μεγαλύτερος σε ηλικία, αλλά επειδή έχει το πιο ανήσυχο, το πιο εφηβικό και ερευνητικό βλέμμα. Δυο – τρεις επισκέπτες που στέκονται διακριτικά σε απόσταση τον αναγνωρίζουν: είναι ο διεθνώς αναγνωρισμένος ελβετός αρχιτέκτονας – που έχει αφήσει τη σφραγίδα του και στην Αθήνα – Μάριο Μπότα. Θέλει διακαώς να περιηγηθεί τις μόνιμες συλλογές, αλλά πρώτα θα επισκεφθεί την περιοδική έκθεση «SYMBOLS & Iconic Ruins» που συνδιοργανώνει η ανεξάρτητη ομάδα Citylab και το ΕΜΣΤ και επιμελήθηκε ο αναπληρωτής καθηγητής της Σχολής Εφαρμοσμένων Τεχνών και Πολιτισμού του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής Παναγιώτης Πάγκαλος. Εκθεση που αποτέλεσε και τον λόγο της επίσκεψής του στα καθ’ ημάς, καθώς φιλοξενείται κι ένα δικό του έργο – η μακέτα, σχέδια και φωτογραφίες του οκταγωνικού οικοδομήματος γνωστού και ως «λουλούδι από πέτρα» στην κορυφή του όρους Τζενερόζο της Ελβετίας – ανάμεσα στα 110 που δημιούργησαν137 καλλιτέχνες, αρχιτέκτονες και θεωρητικοί των τεχνών από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ