Οι αιώνες διαδέχονται ο ένας τον άλλον αλλά οι ακόλουθες από την εποχή που ο Ντιέγο Βελάθκεθ ζωγράφισε τις «Las Meninas» παραμένουν. Οι κυρίες/δεσποινίδες των τιμών στην ισπανική Αυλή του αυτοκράτορα συνέδραμαν τις μπαρόκ λευκές πτυχώσεις τους γύρω από τη νεαρή ινφάντα Μαργαρίτα Τερέσα ασκώντας στο ημίφως την προστατευτική τεχνική της κολακείας. Για να μας θυμίζουν με το αινιγματικό βλέμμα τους μέσα από τον πίνακα του Μουσείου του Πράδο στη Μαδρίτη ότι το τείχος των αυλικών ακολούθων υπήρξε ακλόνητο για την ευρωπαϊκή ηγεμονική νοοτροπία. Κι αυτό βλέπουμε σήμερα να εκδηλώνεται στο ψηφιακό παρόν της κοινωνικής δικτύωσης. Στο πλαίσιο του οποίου ηγεμόνας θεωρείται ο influencer. Με την προϋπόθεση βέβαια ότι διαθέτει χιλιάδες ακολούθους. Αυτούς τους «Dedicated followers of fashion» για τους οποίους τραγούδησαν οι Kinks το 1973 που τους δίνουν ισχύ επιδραστικότητας μετρημένη από τα εργαλεία μάρκετινγκ της αγοράς και της διαφήμισης υπηρεσιών και προϊόντων.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ