Συναγερμός σήμανε χθες το απόγευμα στην 117 Πτέρυγα Μάχης, στην αεροπορική βάση Ανδραβίδας, όταν ο πιλότος F-16 εγκατέλειψε επιτυχώς το μαχητικό με το εκτινασσόμενο κάθισμά του, αφού διαπίστωσε ότι το αεροσκάφος κατά τη διάρκεια της προσγείωσης έβγαινε εκτός αεροδιαδρόμου. Οπως ανακοίνωσε το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, το περιστατικό συνέβη στις 15:40, κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικής πτήσης. Ο χειριστής αεροσκάφους F-16 Block 52+ βρισκόταν στο στάδιο της προσγείωσης. Τότε κατά τη διάρκεια της τροχοδρόμησης διαπίστωσε πως το αεροσκάφος είχε μεγάλη ταχύτητα και ουσιαστικά έβγαινε εκτός αεροδιαδρόμου. Ακολουθώντας τις οδηγίες ασφαλείας και τα πρωτόκολλα της Αεροπορίας και των F-16 εγκατέλειψε το αεροσκάφος χρησιμοποιώντας το εκτινασσόμενο κάθισμα. Ευτυχώς το αλεξίπτωτο άνοιξε και όλα εξελίχθηκαν ομαλά μολονότι η εγκατάλειψη του μαχητικού αεροσκάφους έγινε από χαμηλό ύψος.
Ο χειριστής του αεροσκάφους μεταφέρθηκε αρχικά στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Πατρών και εν συνεχεία στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας, για προληπτικούς λόγους.
57 ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ
Προκλητικές υπερπτήσεις από τουρκικά F-16
Επιμένει η Αγκυρα στην προκλητική τακτική στο Αιγαίο, αφού χθες το πρωί τουρκικά F-16 προχώρησαν σε 4 υπερπτήσεις σε τρία ελληνικά νησιά, στο Αγαθονήσι, το Μακρονήσι και τους Ανθρωποφάγους. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΓΕΕΘΑ στις 10 το πρωί δύο ζεύγη τουρκικών F-16 πέταξαν πάνω από το Αγαθονήσι στα 11.000 πόδια (το ένα ζεύγος) και στα 24.000 πόδια το δεύτερο. Στη συνέχεια στις 10.04 το ένα από τα δύο ζεύγη πραγματοποίησε υπέρπτηση στο Μακρονήσι και στους Ανθρωποφάγους στα 28.000 πόδια. Από την αρχή του χρόνου τουρκικά μαχητικά έχουν πετάξει συνολικά 34 φορές πάνω από ελληνικά νησιά. Ο αριθμός μπορεί να μην είναι τόσο μεγάλος όπως στο παρελθόν, όμως οι 34 υπερπτήσεις φανερώνουν την πρόθεση της Αγκυρας να μην εγκαταλείψει αυτή την ακραία μορφή παραβατικότητας στο Αιγαίο.
Συνολικά, τα τουρκικά αεροσκάφη προχώρησαν χθες σε 57 παραβιάσεις του εθνικού εναέριου χώρου. Οι 42 ήταν από τα μαχητικά και οι 15 από ένα τουρκικό κατασκοπευτικό CN-235.