Την ώρα που όλα τα βλέμματα ήταν στραμμένα στον, σε εργοταξιακούς ρυθμούς, κινούμενο χώρο των περιοδικών εκθέσεων, ένα άλλο εργοτάξιο βρισκόταν σε εξέλιξη λίγα μόλις μέτρα πιο πέρα, επίσης στο υπόγειο της Εθνικής Πινακοθήκης: η αίθουσα που θα φιλοξενήσει τα έργα δυτικοευρωπαϊκής ζωγραφικής και όπου αναμένεται να επανεκτεθούν τα δύο έργα που εκλάπησαν τον Ιανουάριο του 2012 και επεστράφησαν στην Πινακοθήκη τον περασμένο Αύγουστο.

Το «Γυναικείο κεφάλι» του Πάμπλο Πικάσο θα είναι από τα πρώτα έργα που θα συναντά ο επισκέπτης όπως μαρτυρά το «άβατάρ» του – μια κατασκευή από χαρτόνι στις διαστάσεις του πίνακα με κολλημένη στη μία του επιφάνεια ένα ασπρόμαυρο αντίγραφο του έργου, που εξυπηρετεί τις ανάγκες των επιμελητών που οργανώνουν την τελική εικόνα του εκθεσιακού χώρου -, το οποίο είδαμε αμέσως μετά την είσοδο στην αίθουσα. Ακριβώς απέναντι από τον πίνακα του Πικάσο, στη βαμμένη σε λευκό χρώμα αίθουσα όπου ήδη αρκετά έργα έχουν βρει τη θέση τους στους τοίχους, είναι τοποθετημένοι στο δάπεδο, μέσα σε ειδικά προστατευτικά πλαστικά κουβούκλια, μια σειρά από πίνακες που βρίσκονται στη φάση της απεντόμωσης. Ανάμεσά τους, στην πρώτη σειρά, εντοπίσαμε το δεύτερο έργο που είχε κλαπεί, τον «Μύλο» του Πιετ Μοντριάν. Η αίθουσα επισήμως αναμένεται να ανοίξει για το κοινό έως τα τέλη του χρόνου (αν και πληροφορίες των «ΝΕΩΝ» θέλουν την ημερομηνία να μετατίθεται ελαφρώς για τις αρχές του 2022) και εκτιμάται ότι θα προσελκύσει ακόμη περισσότερους επισκέπτες από τους ήδη 90.000 που έχουν περάσει την πόρτα του νέου κτιρίου από τις 14 Μαΐου, οπότε και άνοιξε το μουσείο για το κοινό.

Μαίρη Αδαμοπούλου