Ορθια, σχεδόν γυμνή, αποστρέφει το βλέμμα της από τα φρικτά σημάδια της αποσύνθεσης στο σώμα της, ενώ σκουλήκια περπατάνε στην κοιλιά της. Είναι η πέτρινη Ιωάννα των Βουρβόνων – Βαντόμ (1465-1511), δούκισσα των Βουρβόνων, που στέκεται αντίκρυ στον νεκρό Ζαν Πολ Μαρά. Και οι δύο τους δεν ξεφεύγουν από το άγρυπνο βλέμμα ενός πορτρέτου με περίτεχνη κόμμωση της Μαρίας Αντουανέτας, πλάι στην οποία βρίσκεται ένας από τους διασημότερους άνδρες της παγκόσμιας ιστορίας: ο Ναπολέων διά της νεκρικής του μάσκας – μία από τις 25 γύψινες που είχε αγοράσει ο βασιλιάς Λουδοβίκος Φίλιππος και αποτελούσε δημοφιλές διακοσμητικό αντικείμενο των αστικών σαλονιών της ιουλιανής μοναρχίας. Σε μικρή απόσταση, αλλά στην ίδια συντροφιά, μπορεί κάποιος να συναντήσει τον πρώτο νομοθέτη στην Ιστορία, τον βαβυλώνιο βασιλιά Χαμουραμπί, τον Αλέξανδρο, τον Βολταίρο, τον Ντιντερό και τον Μπαλζάκ, αλλά και την Ελιζαμπέτ Βιζέ Λε Μπραν, την πρωτοπόρο ζωγράφο – δημιουργό πορτρέτων της Μαρίας Αντουανέτας και της Μεγάλης Αικατερίνης.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ