Στο 4,8% εκτοξεύτηκε ο πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Νοέμβριο από 3,4% που είχε διαμορφθωθεί τον Οκτώβριο, με το φυσικό αέριο, το πετρέλαιο θέρμανσης, το ηλεκτρικό ρεύμα να σέρνουν τον… χορό των ανατιμήσεων και να «στεγνώνουν» τις τσέπες των καταναλωτών.
Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον πληθωρισμό Νοεμβρίου αποτυπώνουν την εκρηκτική αύξηση των τιμών σε σειρά προϊόντων και υπηρεσιών. Η τιμή του φυσικού αερίου αυξήθηκε 180,09% έναντι του Νοεμβρίου του 2020, στο πετρέλαιο θέρμανσης καταγράφεται αύξηση 45,2%, ενώ η τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος αυξήθηκε 37,8% μέσα σε έναν χρόνο. Αυξημένες κατά 21,3% είναι οι τιμές σε αρνί και κατσίκι, 18,5% στο ελαιόλαδο και 11% στις πατάτες.Καύσιμα και λιπαντικά αυξήθηκαν κατά 24,9%, οι τιμές στα ξενοδοχεία κατά 12,8% και οι αεροπορικές μεταφορές κατά 12,8%.
Η κούρσα του αερίου. Αναλυτικότερα, η αύξηση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή κατά 4,8% τον μήνα Νοέμβριο 2021, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Νοεμβρίου 2020, προήλθε κυρίως από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
¢ 3,5% στην ομάδα «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε ψωμί, άλλα προϊόντα αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής, ζυμαρικά, μοσχάρι, πουλερικά, αρνί και κατσίκι, παρασκευάσματα με βάση το κρέας, νωπά ψάρια, τυριά, ελαιόλαδο, άλλα βρώσιμα έλαια, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, πατάτες, σοκολάτες – προϊόντα σοκολάτας, καφέ.
¢ 3,9% στην ομάδα «Ενδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
¢ 17,7% στην ομάδα «Στέγαση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε ενοίκια κατοικιών, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης.
¢ 2,3% στην ομάδα «Διαρκή αγαθά – είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε έπιπλα και διακοσμητικά είδη, υαλικά – επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.
¢ 9,3% στην ομάδα «Μεταφορές», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε καύσιμα και λιπαντικά, καινούργια αυτοκίνητα, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.
¢ 0,9% στην ομάδα «Εκπαίδευση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
¢ 1,3% στην ομάδα «Ξενοδοχεία – καφέ – εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε εστιατόρια – ζαχαροπλαστεία – καφενεία, ξενοδοχεία – μοτέλ – πανδοχεία.