Εδώ και δύο χρόνια, ο Αλεξάντρου, ένας 38χρονος οδηγός της υπηρεσίας ταξί Uber στο Λονδίνο, συγκέντρωσε σχεδόν 7.000 διαδρομές και διατήρησε μια άψογη βαθμολογία εξυπηρέτησης πελατών με πέντε αστέρια. Οταν άλλοι οδηγοί παραπονέθηκαν ότι το σύστημα της Uber τους τιμωρούσε χωρίς λόγο, εκείνος δεν τους πίστεψε. «Αισθανόμουν ότι αυτό δεν ήταν όλη η αλήθεια. Σίγουρα πρέπει να έφταιγαν και αυτοί για κάτι», λέει. Ομως, τον περασμένο Ιούλιο, ο Αλεξάντρου έλαβε προειδοποίηση από τους υπολογιστές της Uber, που τον ενημέρωσαν ότι το προφίλ του επισημάνθηκε για «δόλια δραστηριότητα». Αλλη μία «κίτρινη κάρτα» ήρθε δύο εβδομάδες αργότερα. Μια τρίτη προειδοποίηση θα οδηγούσε σε κλείσιμο του λογαριασμού του. Σταμάτησε να χρησιμοποιεί την εφαρμογή, φοβούμενος ότι θα αποκλειστεί οριστικά, και άρχισε να αναρωτιέται για το τι μπορεί να έκανε λάθος. Οπως πολλές εταιρείες της λεγόμενης οικονομίας της πλατφόρμας (gig economy), η Uber διαχειρίζεται δεκάδες χιλιάδες οδηγούς της στο Ηνωμένο Βασίλειο με προγράμματα τεχνητής νοημοσύνης, τα οποία ελέγχουν τα πάντα – από τη χρήση αναγνώρισης προσώπου για τον έλεγχο ταυτότητας, τη σύνδεση οδηγών με πελάτες, έως τον εντοπισμό απάτης όταν οι οδηγοί εξαπατούν επιβάτες ή μοιράζονται λογαριασμούς.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ