Το φθινόπωρο του 1950, στο άρθρο του με τίτλο «Υπολογιστικές μηχανές και νοημοσύνη», ο θεμελιωτής της επιστήμης του υπολογισμού Alan Turing θέτει το ερώτημα: «Μπορούν οι μηχανές να σκεφτούν;». Σημειώνει ότι οι όροι «μηχανή» και «σκέψη» δεν είναι σαφείς και ως πιο σαφές αντιπροτείνει το ερώτημα αν μπορούν οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές να κερδίσουν το «Παιχνίδι της μίμησης» – γνωστό και από την ομώνυμη ταινία με τον Benedict Cumberbatch. Τι είναι αυτό το παιχνίδι; Αν βάζαμε έναν άνθρωπο σε ένα δωμάτιο και έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή σε ένα άλλο και δίναμε τόσο στον άνθρωπο όσο και στον υπολογιστή τη δυνατότητα να επικοινωνήσουν με τον έξω κόσμο μόνο μέσω ενός τερματικού στο οποίο δέχονται ερωτήσεις και δίνουν απαντήσεις, θα μπορούσε ένας κριτής που τους υποβάλλει ερωτήσεις, αλλά δεν γνωρίζει τίποτα εκ των προτέρων ούτε για τον άνθρωπο ούτε για τον υπολογιστή, να διαχωρίσει πίσω από ποιο τερματικό κάθεται ο άνθρωπος; Αν όχι, ο Turing υποστηρίζει ότι ο υπολογιστής έχει νοητικές δυνατότητες παρόμοιες με αυτές του ανθρώπου.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ