Με τη χρεοκοπία του 2010 άλλαξε η φύση της οικονομίας. Με την πανδημία, που είναι μια μορφή χρεοκοπίας αλλά πιο συλλογική και η αντιμετώπισή της διεθνώς πιο «συνεννοημένη», άλλαξε ακόμα μία φορά η οικονομία. Το δείχνουν οι πολλές μικρές επιχειρήσεις που κατέρρευσαν. Μετά τα lockdown, αρκετές δεν άνοιξαν. Αλλες όμως ανθοφορούν. Ο κύκλος της υγείας δεν άλλαξε μόνο τις βασικές υγειονομικές και εννοιολογικές παραμέτρους (πειθαρχίες, παραβάσεις, εκλαϊκευμένη επιστημονική σκέψη, δεισιδαιμονίες, δημόσιο σύστημα υγείας, δικαιώματα, πολιτικές κ.λπ.), αλλά τροποποίησε και την καταναλωτική συμπεριφορά. Πάντως δεν οδήγησε τους πολίτες στο να γίνουν πιο μετριοπαθείς ή ορθολογιστές. Ετσι κάποιοι αγοράζουν (πανάκριβα) αυτό που χρειάζονται, με χρήματα που διαθέτουν, άλλοι όμως «πλατειάζουν» αγοραστικά, π.χ. στην κατανάλωση ενός τεράστιου όγκου υγειονομικών αγαθών, πληροφοριών ή και μαγγανειών. Στην πιο αθώα εκδοχή καταναλωτικής υπερβολής, καταναλώνουν βιταμίνες, μαντζούνια, ειδικά θαυματουργά άνθη από τα βουνά της Ζουαζιλάνδης κ.λπ. Στην πιο σκοτεινή – το έχω ξαναγράψει -, μπαίνουν στον κύκλο της δεισιδαιμονίας ή της θρησκοληπτικής παράνοιας.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ