Με τη συμπλήρωση 100 ετών από τη γέννηση του Κορνήλιου Καστοριάδη (Κωνσταντινούπολη 1922 – Παρίσι 1997), έχουν εκδοθεί ήδη τουλάχιστον δύο σοβαρές βιογραφίες στα γαλλικά, έχουν εκπονηθεί διδακτορικές διατριβές και έχουν γίνει πάμπολλα αφιερώματα στον κορυφαίο στοχαστή και φιλόσοφο. Στο τεύχος 31 της επιστημονικής επιθεώρησης «Νέα Κοινωνιολογία» [φθινόπωρο 2000, στο Διαδίκτυο στην ιστοσελίδα sociology.gr], αφιερωμένο στον Καστοριάδη, σε άρθρο μου με τίτλο «Η άγνωστη νεότητα του Καστοριάδη» βασισμένο σε συνεντεύξεις φίλων του Καστοριάδη και υλικό αρχείου, κατέδειξα ότι ο Καστοριάδης προσδιορίστηκε πνευματικά όχι από την τροτσκιστική Αριστερά στην οποία δραστηριοποιήθηκε πολιτικά επί δεκαετίες στην Αθήνα και στο Παρίσι, αλλά από τον νεοκαντιανό-πλατωνικό κύκλο των Κανελλόπουλου – Τσάτσου – Δεσποτόπουλου. Από αυτόν τον κύκλο αρύσθηκε τον εννοιολογικό εξοπλισμό που τον οδήγησε στις συγκλονιστικές έννοιες της Αυτονομίας και της Αυτοθέσμισης. Προηγουμένως είχε σε σειρά κειμένων του αποδομήσει τη μαρξιστική θεωρία στα ίδια τα φιλοσοφικά της θεμέλια.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ