Σκηνοθέτης της αμερικανικής ταινίας «Η τελευταία παράσταση» (1971) για την οποία προτάθηκε για το Οσκαρ σκηνοθεσίας όσο και για εκείνο του καλύτερου διασκευασμένου σεναρίου (μαζί με τον Λάρι Μακ Μέρτι, συγγραφέα του μυθιστορήματος στο οποίο η ταινία στηρίχθηκε), ο Πίτερ Μπογκντάνοβιτς άφησε την τελευταία πνοή του χθες σε ηλικία 82 ετών (γεννήθηκε στις 30.7.1939, στο Κίνγκστον Νέας Υόρκης). Ο Μπογκντάνοβιτς ανήκε στη γενιά των «Movie Brats», κινηματογραφιστών που ωρίμασαν στη δεκαετία του 1970 αναδεικνύοντας ένα νέο κύμα στον αμερικανικό κινηματογράφο. Φανατικός σινεφίλ από μικρό παιδί, ενώ είχε αρχίσει να σκηνοθετεί (επηρεασμένος εν πολλοίς από τη γαλλική νουβέλ βαγκ), ήταν ήδη γνωστός για τη δημοσιογραφική δουλειά του σε ό,τι αφορά το έργο μεγάλων σκηνοθετών του αμερικανικού κινηματογράφου όπως ο Τζον Φορντ, ο Ορσον Γουέλς και ο Χάουαρντ Χοκς στους οποίους έκανε θρυλικές συνεντεύξεις (και για τους οποίους έγραψε επίσης βιβλία). Η επιτυχία της «Τελευταίας παράστασης» ακολουθήθηκε από το εξίσου πανέμορφο «Χάρτινο φεγγάρι» (1973), όταν όμως ο Μπογκντάνοβιτς ενασχολήθηκε με τη μεγάλη, ακριβή χολιγουντιανή παραγωγή, το αποτέλεσμα υπήρξε ατυχές και ταινίες του όπως οι «Daisy Miller», «Τρελοί παραγωγοί, απίθανοι σκηνοθέτες» κατέληξαν σε μεγάλες αποτυχίες. Η καριέρα του ποτέ δεν ανάρρωσε από αυτές τις αποτυχίες αν και ο ίδιος ποτέ δεν σταμάτησε να εργάζεται τόσο στη σκηνοθεσία όσο και στην παραγωγή. Τελευταία δουλειά του ήταν το «The great Buster», ένα ντοκιμαντέρ για τον Μπάστερ Κίτον. Να σημειωθεί ότι η ταινία του «Το νανούρισμα της γάτας» (2001) γυρίστηκε κατά βάση στη χώρα μας. Ως ηθοποιός είχε εμφανιστεί, εκτός άλλων, στην τηλεοπτική επιτυχία «The Sopranos», στον ρόλο του ψυχίατρου Ελιοτ Κούπφενμπεργκ.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ