Ποιο είναι το μοναδικό ελληνικό πολιτικό κόμμα που είναι πραγματικά ψηφιακό στην οργάνωση;

Η Πλεύση Ελευθερίας της Ζωής Κωνσταντοπούλου. Στην ηλεκτρονική διεύθυνση plefsieleftherias.gr με το που θα πατήσετε «Σύνδεση» ανακατευθύνεστε στο plefsi.nationbuilder.com, τον «πυρηνικό αντιδραστήρα σύντηξης» στην πολιτική επικοινωνία του σύγχρονου και αυριανού (θα τολμήσω να πω) ψηφιακού κόσμου που χρησιμοποιείται από τον ΟΗΕ, κόμματα, παρατάξεις και τους μεγαλύτερους μη κερδοσκοπικούς φορείς στον κόσμο.

Η καινοτομία των online εργαλείων, όπως είναι το Nation Builder, έγκειται στην απευθείας επικοινωνία κεντρικής διοίκησης κινήματος/κόμματος/παράταξης με τον τελικό και την τελική ψηφοφόρο. Ετσι, συλλέγονται απευθείας από τα μέλη δωρεές και συνδρομές, και το σημαντικότερο: γίνεται απευθείας κινητοποίηση σε εκδήλωση ή διαμαρτυρία με χρήση Ε-mail, SMS, Viber, Messenger, WhatsApp, Telegram. Είπατε κάτι;!

Τι συμβαίνει όμως στα υπόλοιπα κόμματα; Τι χρησιμοποιούν οι υποψήφιοι;

Υπάρχουν αρκετά προγράμματα οργάνωσης Πολιτικού Γραφείου: Pol-Office, Ερμής, Εκλογές, Lighthouse και Evolution. Υπάρχουν υπουργοί, βουλευτές και πολιτευτές που έχουν αγοράσει όχι μόνο ένα, δύο, αλλά και όλα τα προγράμματα επικοινωνίας, για διαφορετικούς λόγους και ανάγκες.

Αξιοποιώντας την ψηφιακή οργάνωση της πολιτικής εκστρατείας επικοινωνίας έχουμε αναλυτικά:

1. Εξυπνη λειτουργία call center επικοινωνίας του βουλευτή με τον ψηφοφόρο (αυτόματη προβολή της καρτέλας του ατόμου που γίνεται η επικοινωνία με όλο το ιστορικό και τα αιτήματα).

2. Ευέλικτες καμπάνιες επικοινωνίας με καταγραφή αποτελεσμάτων και fine tuning κατά τη διάρκεια.

3. Σύγχρονη διαχείριση γραφείου Τύπου.

4. Ολοκληρωμένη δομή, οργάνωση και συντονισμό πολιτικής εκστρατείας.

5. Συντονισμένη πολιτική επικοινωνία μέσω Internet.

Το μεγάλο πρόβλημα του πολιτικού σήμερα είναι ότι πρέπει να απαντά στα social ο ίδιος. Αυτό σημαίνει ότι οι συσκευές του πρέπει να ρυθμιστούν ώστε να τον υποστηρίζουν στο έργο της επικοινωνίας. Σήμερα έχουμε βουλευτές με τρία και τέσσερα προφίλ των 5.000 φίλων, εκ των οποίων αρκετοί «ακολουθούν» και τα τέσσερα προφίλ, άρα -θα αναρωτηθείτε – ποιος ο λόγος;

Κανένας λόγος δεν υπάρχει για επικοινωνιακό social σπαμάρισμα: άλλο το μήνυμα στο insta, άλλο στο meta (fb), άλλο στο Twitter, άλλο στο LinkedIn. Οδηγός e-ναυτιλλομένων η κοινή λογική: είναι αδιαφορία προς το κοινό το να δημοσιεύουμε  30′ βίντεο για 3′ ουσίας. Λυπηθείτε το κοινό σας. Τι πιστεύετε; Οτι θα κάτσει ο ψηφοφόρος να ακούσει 30′ για αγροτικές επιδοτήσεις για να φτάσει σε αυτό που τον ενδιαφέρει;

Τι χρειάζεται όμως η ψηφιακή επικοινωνία για να είναι επιτυχημένη;

Τα 3Σ: Συχνότητα, Συνέπεια και Συνέχεια με ασταμάτητο ρυθμό. Ολα τα μηνύματα ίδια ώρα και μέρα στο κάθε Μέσο. Π.χ., ποστάρουμε σε ένα από τα social μας κάθε Πέμπτη στις 3 μμ. Επίσης, ενημερωμένα sites με ροές, ενημερωμένα social και newsletters. Ποιος πολιτικός τώρα που μιλάμε είναι τυπικός στην ψηφιακή του επικοινωνία; Ο βουλευτής Εβρου, κ. Τάσος Δημοσχάκης: στέλνει τα newsletters του απαρέγκλιτα και δημοσιεύει ό,τι πρέπει, όταν πρέπει, χωρίς καταδρομικές εμφανίσεις. Γενικά, χρειάζεται συστηματική προσέγγιση για βέβαια αποτελέσματα.

Και μια πρακτική συμβουλή: στο τηλέφωνο μιλάει ο πολιτικός, γιατί αυτός ζητά την ψήφο. Ο χρόνος μιας τηλεφωνικής κλήσης είναι πολύ φθηνότερος από τις καμπάνιες των χιλιάδων ευρώ που ετοιμάζονται να πληρώσουν οι πολιτικοί μας, χωρίς καν να έχουν φροντίσει επιβεβαιωμένους πολιτικούς λογαριασμούς στα social, για να μη «φάνε» ban…

Ο Νίκος Βασιλάκος είναι πρόεδρος

του Internet Now!