Σε χαμηλά 25ετίας εκτιμάται πως οδεύει η προσφορά χωρητικότητας στα τάνκερ. Σύμφωνα με στοιχεία από τον οίκο αναλύσεων Gibson, οι παραδόσεις νεότευκτων δεξαμενοπλοίων το 2023 τρέχουν σε χαμηλό 25 ετών, με τις παραδόσεις του 2024 να φαίνονται επίσης σχετικά χαμηλές.

Δεδομένου του τεράστιου όγκου παραγγελιών που δόθηκαν στα ναυπηγεία τα δύο προηγούμενα χρόνια για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers), τα περισσότερα ναυπηγεία έχουν πλέον κλείσει πλήρως τις θέσεις ναυπήγησης για το 2023, πράγμα που σημαίνει ότι δεν υπάρχει η δυνατότητα «χτισίματος» νέων δεξαμενοπλοίων και συνεπώς ο στόλος τους θα σημειώσει ελάχιστη ανάπτυξη τα επόμενα δύο χρόνια.

Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία του Clarkson Research Services, οι παραγγελίες των ναυπηγείων πέρυσι στράφηκαν προς εμπορευματοκιβώτια (42 δισ. δολάρια) και φυσικό αέριο (21,6 δισ. δολάρια). Το βιβλίο παραγγελιών ολόκληρου του εμπορικού στόλου έφτασε στο «διαχειρίσιμο» 9,4% με βάση υπολογισμού τους dwt του στόλου, σύμφωνα με τους Clarksons, με τα δεξαμενόπλοια να βρίσκονται στο 7,3% του υφιστάμενου στόλου.

Το ποσοστό είναι πολύ χαμηλό και στον βαθμό που οι πλοιοκτήτες προχωρήσουν και στη διάλυση ενός ικανού αριθμού γηραιότερων δεξαμενοπλοίων τότε η ισορροπία προσφοράς και ζήτησης βελτιώνεται σημαντικά. Οι κινήσεις αυτές κρίνονται απαραίτητες δεδομένου ότι σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο BRS η ζήτηση για αργό πετρέλαιο θα φτάσει στα προ πανδημίας επίπεδα από το δεύτερο εξάμηνο του 2022, και συνεπώς τα θετικά νέα για τους πλοιοκτήτες δεξαμενοπλοίων μετατίθενται για αργότερα.