Τι συνδέει τον Κιούμπρικ, τον Φραντς Λιστ, τον Ρίχαρντ Στράους, τον Τσαϊκόφσκι με τον αυλικό ποιητή του 6ου π.Χ. αιώνα Σακάδα, έναν από «τους ευρετάς της μουσικής» κατά τον Λυσία; Πως μετουσιώνουν σε ήχους τις εικόνες, πώς περιγράφουν μέσα στην δημιουργία τους ό, τι τους περικλείει; Αυτή είναι η βάση της δράσης της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών με τίτλο «Ταξίδι στο κέντρο της μουσικής: το συμφωνικό ποίημα». Ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Λουκάς Καρυτινός, ο πιανίστας Χρίστος Παπαγεωργίου, η ιστορικός Μαρία Ευθυμίου κάτω από τις σκηνοθετικές οδηγίες της Κατερίνας Ευαγγελάκου θα δημιουργήσουν ένα σύμπαν με υλικά τα έργα των σπουδαίων συνθετών: τις εικόνες της εποχής τους, τα μηνύματα που θέλησαν να μεταφέρουν μέσα στις συνθέσεις τους, τον τρόπο που αντιλαμβανόταν τα μεγάλα γεγονότα της ζωής τους. Ολα εκείνα δηλαδή που πυροδότησαν την φαντασία τους. Πρόκειται για συνθέσεις που ανήκουν στα συμφωνικά ποιήματα, όταν κατά τη διάρκεια του 19ου αιώνα το ερώτημα αν η μουσική θα πρέπει να εμπνέεται από τον εξωτερικό κόσμο γινόταν όλο και πιο έντονο. Η αρχή των καινοτόμων συναυλιών της ΚΟΑ, στις οποίες συγκλίνουν διαφορετικά μέσα (βίντεο, ομιλίες, βίντεο), θα περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τα έργα «Μολδάβας» του τσέχου συνθέτη Μπέντριχ Σμέτανα, το «Μια νύχτα στο φαλακρό βουνό» του Μοντέστ Μουσόργκσκι, το «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» του Τσαϊκόφσκι, αλλά και το «Τάδε έφη Ζαρατούστρα» του Ρίχαρντ Στράους (θέμα στο «2001, η Οδύσσεια του Διαστήματος»).
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ