Στη γεωμετρία των fractal ένα σχήμα επαναλαμβάνεται αυτούσιο σε άπειρο βαθμό μεγέθυνσης κι έτσι συχνά αναφέρεται ως «απείρως περίπλοκο». Ας πούμε ότι δομές fractal εντοπίζουμε στις νιφάδες του χιονιού, τη διασπορά των δασών πάνω στον πλανήτη, τη διαμόρφωση των ακτών. Ενα σχήμα που από μακριά μοιάζει χαοτικό υπακούει σε μία τάξη. Γραμμές στο χάος τραβάει κατά μία έννοια και ο Στρατής Βογιατζής θέλοντας να απεικονίσει τον Κάμπο της Χίου. Από πού ξεκινάει κανείς για να μεταφέρει κάτι από το genius loci της γενέτειράς του; Αντί της μεγάλης αφήγησης, έτσι όπως συμβατικά τη γνωρίζουμε ο συγγραφέας επιλέγει τις φωτογραφιές μινιατούρες και τα μικροκείμενα. Μέσα από τις επιμέρους ψηφίδες αρχίζει να διαφαίνεται σταδιακά το αποτύπωμα μιας συναισθηματικής γεωγραφίας. Πεταμένα πορτοκάλια σε περιβόλια, μια ασπρόμαυρη φωτογραφία στο σκρίνιο αρχοντικού, νοτισμένες αποθήκες, κοφίνια και ζυγαριές, μια βαλσαμωμένη αλεπού. «Είναι φορές που στιγμιαίες εικόνες από το παρελθόν εμφανίζονται άλλοτε φευγαλέα, σαν μετεικάσματα του νου, κι άλλοτε επιστρέφουν επίμονα, καταλαμβάνοντας την ψυχή και το σώμα» διακόπτει το φωτογραφικό ξεφύλλισμα ο συγγραφέας του «Κάμπου» (εκδ. Αγρα). «Περιβολάρηδες, διαλεχτάδες, κοφτάδες, σερμπετολόγοι, αγωγιάτες και χαρτώτριες, όλοι αυτοί ήταν στην υπηρεσία του πορτοκαλιού, μου έλεγε ο κυρ-Νίκος».
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ