Η πανδημία του Covid και η αυξανόμενη ψηφιοποίηση της πολιτιστικής παραγωγής έπληξαν τις δημιουργικές βιομηχανίες και τους εργαζόμενους στον πολιτισμό σε παγκόσμια κλίμακα, με δέκα εκατομμύρια θέσεις εργασίας να έχουν χαθεί το 2020. Η γενική διευθύντρια της UNESCO Οντρέ Αζουλέ επισημαίνει στην 328 σελίδων αναφορά «Reshaping Policies for Creativity» την άνευ προηγουμένου κρίση στον πολιτιστικό τομέα τονίζοντας ότι «σε όλο τον κόσμο, μουσεία, κινηματογράφοι, θέατρα και αίθουσες συναυλιών – τόποι δημιουργίας και κοινής χρήσης – έχουν κλείσει τις πόρτες τους… Αν και ο πολιτιστικός και δημιουργικός τομέας είναι ένας από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους οικονομικούς τομείς στον κόσμο, είναι επίσης ένας από τους πιο ευάλωτους». Από τότε που ξεκίνησε η πανδημία, «η ψηφιοποίηση κατέλαβε την πρώτη θέση στη δημιουργία, την παραγωγή, τη διανομή και την πρόσβαση σε πολιτιστικές εκφράσεις. Ως αποτέλεσμα, οι διαδικτυακές πολυεθνικές εδραίωσαν τη θέση τους και οι ανισότητες στην πρόσβαση στο Διαδίκτυο έγιναν πιο σημαντικές». Για τους περισσότερους καλλιτέχνες, το ψηφιακό περιβάλλον δεν παρείχε αρκετό εισόδημα για να υποστηρίξουν την επαγγελματική σταδιοδρομία τους. Ο Ερνέστο Οτόνε, βοηθός γενικός διευθυντής της UNESCO για τον πολιτισμό, επεσήμανε επίσης πως όσοι παράγουν τέχνες και πολιτισμό αντιμετωπίζουν όλο και πιο δύσκολες συνθήκες εργασίας. «Πρέπει να ξανασκεφτούμε πώς χτίζουμε ένα βιώσιμο και χωρίς αποκλεισμούς εργασιακό περιβάλλον για επαγγελματίες του πολιτισμού και της τέχνης που διαδραματίζουν ζωτικό ρόλο για την κοινωνία σε όλο τον κόσμο», πρόσθεσε.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ