Νέα δεδομένα στην εκστρατεία διεκδίκησης των Γλυπτών του Παρθενώνα δημιουργεί η αποκλειστική δήλωση του Βρετανικού Μουσείου προς «ΤΑ ΝΕΑ», στην οποία αλλάζει, για πρώτη φορά, το λεκτικό που χρησιμοποιεί σχετικά με τις προϋποθέσεις δανεισμού τους στην Ελλάδα. Το ίδρυμα το οποίο στεγάζει τους ανεκτίμητους θησαυρούς που φιλοτέχνησε ο Φειδίας τον 5ο π.Χ. αιώνα και άρπαξε ο λόρδος Ελγιν στις αρχές του 19ου αιώνα, αμβλύνει σημαντικά τη φρασεολογία του και εμφανίζεται να «συζητά» τον άλλοτε αδιαπραγμάτευτο όρο της αναγνώρισης ιδιοκτησίας που έθετε παγίως ως απαραίτητη προϋπόθεση για οποιαδήποτε συζήτηση περί δανείου. Ασφαλώς, η Ελλάδα ούτε αναγνωρίζει τους Βρετανούς ως ιδιοκτήτες των Γλυπτών, τα οποία θεωρεί κλεμμένα, ούτε ζητεί να τα δανειστεί, διεκδικώντας τη μόνιμη επιστροφή και επανένωσή τους με την υπόλοιπη ζωφόρο του Παρθενώνα. Ωστόσο, είναι αξιοσημείωτη η επιλογή του Βρετανικού Μουσείου να αφαιρέσει τον όρο «προαπαιτούμενο» που χρησιμοποιούσε επί σειράν ετών και να τον αντικαταστήσει με την πρόταση «κανονικά, οι δανειολήπτες αναγνωρίζουν τον δανειστή ως ιδιοκτήτη».
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ