Οι συνέπειες της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία διευρύνονται στο πεδίο του πολιτισμού. Ο δήμαρχος του Μονάχου, Ντίτερ Ράιτερ, δήλωσε ότι το συμβόλαιο του διάσημου μαέστρου Βαλέρι Γκεργκίεφ με τη Φιλαρμονική της πόλης λύθηκε – μία ημέρα αφότου ο μάνατζέρ του τον εγκατέλειψε καθώς αρνήθηκε να διακόψει την «επί μακρόν εκφρασμένη υποστήριξη» προς ένα «εγκληματικό καθεστώς». Παράλληλα, τη σθεναρή υποστήριξή του προς τον ουκρανικό λαό για την «ωμή ενέργεια» του Πούτιν εξέφρασε με ανάρτησή του ο Νικ Κέιβ. Την ίδια στιγμή, η Φέιθ Χόλαντ – κατά το ήμισυ ουκρανικής καταγωγής που ζει στη Νέα Υόρκη – ζήτησε να αποσυρθεί το έργο της «Touchscreen» από την μπιενάλε «Τέχνη για το μέλλον» στο κρατικό μουσείο πολυμεσικών μορφών τεχνών της Μόσχας, κάτι που έγινε αποδεκτό. Ο συνάδελφός της, Κόνσταντ Νταλαάρτ, ζήτησε επίσης την απομάκρυνση του έργου του τόσο από την ίδια μπιενάλε και από την Πινακοθήκη Τετριακόφ όπου φιλοξενούνταν η έκθεση «Ενωμένη Πολυπολιτισμικότητα», με έργα 90 καλλιτεχνών από 34 χώρες. Η χρηματοδότησή της από τη Ρωσία (μαζί με τη Γερμανία και τη Γαλλία) είχε ωθήσει καλλιτέχνες να αποσύρουν τις συμμετοχές τους, μεταξύ αυτών και τον Ελληνα Ανδρέα Αγγελιδάκη, όπως μας εξήγησε σε τηλεφωνική επικοινωνία. Πιέσεις, εξάλλου, δέχεται η Τέιτ στο Λονδίνο να διακόψει τις σχέσεις της με τον ρώσο ολιγάρχη Βίκτορ Βέκσελμπεργκ, συνεργάτη του Πούτιν, που έχει ευεργετήσει μέσω δωρεών το βρετανικό ίδρυμα τέχνης.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ