Το επεισόδιο στη Λυρική δεν καταφέρνει φυσικά να επισκιάσει τη θετική πορεία του «Οθέλλου», σε σκηνοθεσία και σκηνογραφία Μπομπ Ουίλσον, οι παραστάσεις του οποίου είχαν προγραμματιστεί αρχικά για 23 και 27/2, 2, 5 και 8/3. Η νεότερη ενημέρωση που έφτασε στα δημοσιογραφικά γραφεία έκανε λόγο για δύο έξτρα παραστάσεις στις 11 και 15 Μαρτίου. Υπήρξε, όμως, και δεύτερη ενημέρωση για μία όγδοη πλέον παράσταση στις 19 του μήνα. Σύμφωνα με τα στοιχεία από τη Λυρική, όλες οι παραστάσεις γέμισαν στο 100%, οπότε οι θεατές ξεπερνούν τις 11.000. Επιπλέον, η παραγωγή μαγνητοσκοπήθηκε για να προβληθεί στην GNO TV το προσεχές διάστημα. Τι μπορεί, αλήθεια, να εξηγήσει τη θερμή υποδοχή; «To κοινό της όπερας είναι μεγάλο – και από το 2017 που μεταστεγαστήκαμε στο ΚΠΙΣΝ έχει διευρυνθεί περαιτέρω και ηλικιακά και αριθμητικά. Εντούτοις, πράγματι οι παραστάσεις κατέγραψαν νέο ρεκόρ, καθώς τα εισιτήρια εξαντλήθηκαν πολύ νωρίς» λέει ο Γιώργος Κουμεντάκης, καλλιτεχνικός διευθυντής της ΕΛΣ, στον οποίο απευθυνθήκαμε, και αναδεικνύει τη σημασία του ονόματος του Μπομπ Ουίλσον.
«Εχοντας ασχοληθεί σχεδόν με όλες τις παραστατικές αλλά και τις εικαστικές τέχνες, μοιάζει να έδωσε ειδικά στην τέχνη της όπερας μια νέα πνοή μέσα από την προσωπική σκηνική του γλώσσα. Η οπτική του είναι μια από τις πιο ενδιαφέρουσες προτάσεις ανανέωσης. Η προσωπική μου άποψη είναι ότι η γλώσσα του ταίριαξε μοναδικά με τον “Οθέλλο”» εξηγεί ο Κουμεντάκης, ο οποίος συνδέει το συγκεκριμένο ανέβασμα με το κύρος της συμπαραγωγής με το Φεστιβάλ του Μπάντεν-Μπάντεν. «Υστερα από μια σειρά επιτυχημένων συμπαραγωγών με τη Βασιλική Οπερα του Λονδίνου, τη Βασιλική Οπερα της Δανίας, την Οπερα του Γκέτεμποργκ, την όπερα του Μονάχου, του Βερολίνου, των Παρισίων κ.λπ., το ελληνικό κοινό γνωρίζει και εκτιμά τη διεθνή ανάπτυξη και τη συστηματική προσπάθεια για την καλλιτεχνική εξωστρέφεια του Οργανισμού – με τη στήριξη φυσικά της δωρεάς του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος».
Από την «εξίσωση» του φαινομένου δεν θα μπορούσε να λείπει προφανώς η «σύμπραξη» Σαίξπηρ – Βέρντι, ενώ για το κοινό της Λυρικής ρόλο προφανώς έπαιξε η διανομή των πρωταγωνιστών. «Ο σπουδαίος λετονός τενόρος Αλεξάντρς Αντονένκο τραγουδάει τον ρόλο του Οθέλλου σε όλον τον πλανήτη, από τη Μετροπόλιταν Οπερα της Νέας Υόρκης έως τη Βιέννη, το Παρίσι, το Λονδίνο, το Ζάλτσμπουργκ, τη Ρώμη. Από την άλλη, δύο διακεκριμένοι τραγουδιστές της Λυρικής, ο σπουδαίος μας βαρύτονος Τάσης Χριστογιαννόπουλος και η κορυφαία σοπράνο Τσέλια Κοστέα, οι οποίοι έδωσαν μοναδικές ερμηνείες, χειροκροτήθηκαν θερμά».