H ηλεκτροκίνηση – που δείχνει να είναι νομοτελειακά σχεδιασμένη – μοιάζει σε πολλά σημεία με τον τρόπο που λειτουργεί η αράχνη. Ακόμη και στις πιο δύσκολες συνθήκες, βρίσκει πάντα τον τρόπο να υφαίνει τον κολλώδη ιστό της, με στόχο να παγιδεύσει τη λεία της. Το ίδιο, περίπου, ισχύει και με την ηλεκτροκίνηση και τις αυτοκινητοβιομηχανίες. «Υφαίνουν» τον ηλεκτροκίνητο ιστό τους, παρά τις δυσμενείς συνθήκες (πανδημία και εισβολή Ρωσίας στην Ουκρανία), με νέα μοντέλα, που θα κινούνται αμιγώς ηλεκτρικά ή θα έχουν αρωγό τις plug-in εκδόσεις.

Αν η ενεργειακή κρίση και οι νέες περιπέτειες της Ευρώπης δεν επηρεάσουν την τεχνολογική «έκρηξη» που συντελείται στην αυτοκινητοβιομηχανία, τότε η ηλεκτρική κινητικότητα (eMobility) που βασίζεται στην ευρύτερη αποδοχή της από τους καταναλωτές θα πάει με χίλια. Hδη, το 2021, τα δείγματα είναι θετικά, μιας και ένα στα πέντε νέα μοντέλα που πωλήθηκαν στην Ευρώπη την περασμένη χρονιά – και παρά το άλλο μέτωπο με την έλλειψη ημιαγωγών που φρέναρε και άλλο την προώθηση της ηλεκτροκίνησης – είχε κάτω από το καπό του ηλεκτροκινητήρα. Η επιτάχυνση της ηλεκτροκίνησης εξαρτάται τόσο από τη βελτιστοποίηση της αυτονομίας των ηλεκτρικών μοντέλων (που ήδη η νέα γενιά μπαταριών κάνει θαύματα με αυτονομίες 300, 400, 500 χλμ.), όσο και από τη διάδοση των ταχυφορτιστών, που θα επιτρέπουν σε όλους να φορτίζουν το όχημά τους γρήγορα και αξιόπιστα.

Σήμερα, στο autoNEA σάς δίνουμε μια ισχυρή γεύση από τα νέα μοντέλα, που ως επί το πλείστον φουλάρουν με ρεύμα, διαθέτουν εξαιρετικό τεχνολογικό εξοπλισμό, με πολλές επιλογές στον τομέα της συνδεσιμότητας (μια από τις πιο βασικές προτεραιότητες των υποψήφιων αγοραστών), με πλειάδα συστημάτων υποβοήθησης, που φροντίζουν να «σουλουπώνουν» τις στραβοτιμονιές των οδηγών.

Ξεχωρίζουμε το νέο Renault Austral, το νέο SUV των Γάλλων, το δυναμικό DS4, που κάνει αυτές τις ημέρες το επίσημο ντεμπούτο στη χώρα μας, το φουλ ηλεκτρικό Kia EV6, τις νέες προτάσεις της Cupra, το πρακτικό, οικογενειακό με υψηλά στάνταρ VW Taigo, την «καταιγίδα» νέων μοντέλων που έρχεται από τη Nissan, και τον νέο παίκτη στα ηλεκτρικά, την EQB με επτά θέσεις.