Την παγκόσμια πρωτιά διατηρεί ο ελληνόκτητος εμπορικός στόλος, ενώ τα τελευταία πέντε χρόνια παρουσιάζει σημαντική αύξηση της μεταφορικής του δυναμικότητας κατά 28% και σχεδόν διπλασιασμό του μέσου μεγέθους των πλοίων, κυρίως λόγω της έντονης δραστηριοποίησής των ελλήνων εφοπλιστών σε αγορές πλοίων μεγάλης χωρητικότητας. Τα παραπάνω αναφέρονται σε μελέτη της KPMG Ελλάδας για τις τάσεις, τις προκλήσεις και το μέλλον του ναυτιλιακού κλάδου, στην οποία επίσης υπογραμμίζεται ότι οι έλληνες εφοπλιστές επενδύουν σημαντικά στην ανάπτυξη του στόλου τους με νεότευκτα πλοία, μειώνοντας τον μέσο όρο ηλικίας του στόλου τους. Η διατήρηση της παγκόσμιας ηγεμονίας της ελληνικής ναυτιλίας συνδέεται αναπόφευκτα με την ικανότητα προσαρμογής στο νέο περιβάλλον που διαμορφώνεται για τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις ως αποτέλεσμα των σύγχρονων τάσεων, τονίζει η μελέτη της KPMG.Ο Ιωάννης Μπράβος, γενικός διευθυντής, επικεφαλής Ναυτιλιακών Υπηρεσιών της KPMG στην Ελλάδα, με αφορμή τη μελέτη, σχολίασε μεταξύ άλλων ότι «στη ναυτιλία δεν έχει ακόμα διαφανεί ένας καθολικά αποδεκτός τρόπος επίτευξης των στόχων απανθρακοποίησης, γεγονός που αυξάνει την αβεβαιότητα και τη δυσκολία λήψης αποφάσεων. Εναλλακτικά καύσιμα, ψηφιακός μετασχηματισμός, αυτόνομα πλοία είναι μερικά από τα ζητήματα που απασχολούν τη ναυτιλιακή κοινότητα και αναδιαμορφώνουν το περιβάλλον στον κλάδο».
«Η ελληνόκτητη ναυτιλία», συνέχισε ο Ιωάννης Μπράβος, «αναδείχθηκε παγκόσμια ηγέτις κυρίως λόγω της προσαρμοστικότητας των ελλήνων πλοιοκτητών και της ικανότητάς τους να προβλέπουν τις τάσεις που αναμένεται να διαμορφώσουν το περιβάλλον δραστηριοποιήσεώς τους. Ανάλογη προσαρμοστικότητα θα επιδείξουν και σήμερα, προσαρμοζόμενοι στις τάσεις που η δημοσίευσή μας καταγράφει ως σημαντικότερες για τον κλάδο».