«Σχετικά με το ερώτημά σας θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι το συμφωνικό ποίημα “Ecce homo” το έχουμε προγραμματίσει για να παιχτεί μέσα στο επόμενο διάστημα. Ο κ. Furtwangkler (ο κορυφαίος γερμανός συνθέτης και μαέστρος Βίλχελμ Φούρτβενγκλερ, 1886-1954) έχει δείξει μεγάλο ενδιαφέρον να πραγματοποιήσει ο ίδιος την εκτέλεση. Μετά τη διευθέτηση των λεπτομερειών του προγράμματος για το επόμενο διάστημα θα επικοινωνήσουμε μαζί σας. Με σεβασμό και εκτίμηση». Η αλληλογραφία της Φιλαρμονικής του Βερολίνου προς τον Χαρίλαο Περπέσα στις 19 Μαρτίου του 1941 καταδεικνύει την αναγνωρισμένη αξία του έλληνα συνθέτη. Οπως και μια άλλη επιστολή του σπουδαίου γερμανού μαέστρου προς τον Μπρούνο Βάλτερ (1876 – 1962) ο οποίος σε μια επιστολή του γράφει για τη «Συμφωνία του Χριστού»: «Το έργο με συγκίνησε βαθιά, ναι, μπορώ να πω πως με συγκλόνισε. Το μουσικό ιδίωμα με το οποίο εκφράζεται ο κ. Περπέσας έχει μεγάλο ενδιαφέρον και αφοπλιστική δύναμη». Πρόκειται για μια δημιουργία ενός συνθέτη που έμεινε στην άκρη της μουσικής ιστορίας, όχι γιατί υπολείπονταν σε σπουδαιότητα τα έργα του, αλλά κυρίως λόγω της ροής των γεγονότων και του τρόπου που επέλεξε να ζει και να συνθέτει. «Η συμφωνία του Χριστού» είχε χαθεί. Πριν από λίγα χρόνια εκδόθηκε από το Κέντρο Ελληνικής Μουσικής με την επιμέλεια του μουσικολόγου, κλαρινετίστα και ενορχηστρωτή Γιάννη Σαμπροβαλάκη και χάρη στη βοήθεια της κόρης του Χαρίλαου Περπέσα Ελεονώρας, που παραχώρησε τις παρτιτούρες που διασώθηκαν. Το έργο αυτό θα ερμηνευτεί από τον σπουδαίο έλληνα αρχιμουσικό Κωνσταντίνο Καρύδη 28 και 29 Μαρτίου στο Konzerthaus της Βιέννης μαζί με έργα του Αντον Μπρούκνερ, του Αρλοντ Σόνμπεργκ – δασκάλου του Περπέσα -, του Λέοναρντ Μπερνστάιν και του Τσαρλς Αϊβς.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ