Από τις 24 Φεβρουαρίου, όταν ξεκίνησε η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, μία μερίδα ελλήνων καλλιτεχνών – που πρωτοστάτησαν στην αγανάκτηση της προηγούμενης περιόδου – απαντάει πιο συχνά στις εκκλήσεις περί αφωνίας της. Αρκετοί μάλιστα που παρέμεναν σιωπηλοί βρήκαν την ευκαιρία να «αντεπιτεθούν» κάνοντας λόγο για λογοκρισία όταν το υπουργείο Πολιτισμού εξέδωσε ανακοίνωση για την αναστολή εκδηλώσεων σε συνεργασία με ρωσικούς κρατικούς οργανισμούς και ιδρύματα – πολιτική που, με δεδομένες τις συνθήκες, ακολουθούν κράτη-μέλη της ΕΕ και οι μεγαλύτεροι πολιτιστικοί οργανισμοί του πλανήτη. Ηταν η περίοδος που στήθηκε με δηλώσεις, tweets και αναρτήσεις το αφήγημα για την «κατάργηση του Τσαϊκόφσκι και του Ντοστογέφσκι». Ο Πανελλήνιος Μουσικός Σύλλογος με το δίλημμα «Πολιτισμός ή Βαρβαρότητα;» κάλεσε σε συγκέντρωση υπογραφών εναντίον των πολιτιστικών διακρίσεων αφού πάντως καταδίκασε τη ρωσική εισβολή, ενώ ανάλογη στάση κράτησε και το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών που καταδίκασε τη θηριωδία στην Ουκρανία αλλά έδειξε ως συνυπεύθυνους την ΗΠΑ, το ΝΑΤΟ και την Ευρωπαϊκή Ενωση. Την ίδια στιγμή η Εθνική Λυρική Σκηνή ξεχώρισε νωρίς ανεβάζοντας στη σκηνή του «Οθέλλου» τον Ελληνοουκρανό Γιάννη Μητράκη, ο οποίος καταδίκασε την πουτινική εισβολή.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ