«Νάρκη» ανασφάλειας στην παγκόσμια ναυτιλία τοποθέτησε μέρος της ναυτασφαλιστικής αγοράς του Λονδίνου, σύμφωνα με εκπρόσωπους της ναυτιλιακής εταιρείας Arion Shipping.

Οπως εξηγούν στα «ΝΕΑ» οι εκπρόσωποι της ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακής, το φορτηγό πλοίο «MV MARIKA» (με σημαία Λιβερίας, 28,343 ΜΤ DWT, έτος κατασκευής 2008) εγκλωβίστηκε στο λιμάνι Ολβια στις 21 Φεβρουαρίου. Λόγω της κατάστασης που επικρατούσε στα ουκρανορωσικά σύνορα, οι ασφαλιστές συμπεριέλαβαν τα ουκρανικά λιμάνια στις περιοχές υψηλού ρίσκου και απαίτησαν επιπλέον ασφάλιστρο ύψους 2.500 δολ. την εβδομάδα.

Στις 24 Φεβρουαρίου και όταν το πλοίο είχε ήδη φορτώσει 21.000 τόνους φορτίου ξέσπασε ο πόλεμος και ενώ οι ναυλωτές του πλοίου έδωσαν εντολή στον καπετάνιο να ετοιμάσει το πλοίο για άμεσο απόπλου, αυτό αποδείχθηκε αδύνατο, διότι το λιμάνι είχε κλείσει.

Σύμφωνα με εκπρόσωπους της Arion Shipping, οι ασφαλιστές αγνοώντας το γεγονός ότι οι κίνδυνοι για τους οποίους το πλοίο είχε ασφαλιστεί είχαν ήδη επέλθει, απαίτησαν τη συνέχιση εβδομαδιαίων καταβολών ασφαλίστρου, τιμολογώντας το σε πολύ υψηλά ποσοστά επί της ολικής αξίας του πλοίου. Συγκεκριμένα, οι τιμολογήσεις για εβδομαδιαία κάλυψη ανέρχονταν από 5% μέχρι και πάνω από 10% (για πλοία σαν το «MARIKA» αυτό αντιστοιχεί σε 500.000 δολ. έως πάνω από 1 εκατ. δολ. ανά εβδομάδα).

Το Hellenic War Risks Club (στο οποίο είναι ασφαλισμένο το μεγαλύτερο ποσοστό του ελληνόκτητου στόλου για κινδύνους πολέμου), αποδεχόμενο το γεγονός ότι από τη στιγμή που οι κίνδυνοι για τους οποίους τα πλοία είχαν ασφαλιστεί επήλθαν, δεν απαιτούσε πλέον ασφάλιστρο. Σε αντίθεση με το Hellenic και με τη σκανδιναβική αγορά (η οποία ακολούθησε την ίδια πολιτική με το Hellenic), η ασφαλιστική αγορά του Λονδίνου επιμένει στην πολιτική της συνέχισης απαίτησης ασφαλίστρων σε εβδομαδιαία βάση στα ίδια επίπεδα.

«Αυτή η απαράδεκτη πολιτική φέρνει τους πλοιοκτήτες που είναι ασφαλισμένοι στην αγορά του Λονδίνου στο δίλημμα να επιλέξουν με ποιον τρόπο θα χάσουν το πλοίο τους: συνεχίζοντας να πληρώνουν εβδομαδιαία αυτά τα παράλογα ασφάλιστρα ή αφήνοντας το πλοίο τους ανασφάλιστο εν μέσω πολεμικών συρράξεων», υποστηρίζουν οι εκπρόσωποι της Arion Shipping.