Το μικρό γαλλικό μοντέλο που είχε «ταράξει τα νερά» με την πρωτοποριακή του εμφάνιση, το Renault 5, συμπλήρωσε μισόν αιώνα ζωής. Το πιο χαρισματικό αυτοκινητάκι της δεκαετίας του ’70 ξεκίνησε ως λιλιπούτειο αυτοκίνητο πόλης και εξελίχθηκε σε ένα «είδωλο υψηλών επιδόσεων». Η πρώτη του παγκόσμια εμφάνιση συντελέστηκε το 1972, όταν το Renault 5 ήταν στα πρώτα βήματα της καριέρας του. Οπως αναφέρει και η γαλλική φίρμα, το μικρό αυτοκίνητο, με τον πρακτικό χώρο, ήταν απόλυτα προσαρμοσμένο στις ολοένα και πιο αναβαθμισμένες απαιτήσεις της κοινωνίας, τη στιγμή που τα προάστια των πόλεων γίνονταν πολυπληθέστερα, τα σουπερμάρκετ ήταν σε κάθε γωνιά και μαζί και η γυναικεία χειραφέτηση. Η Renault έκανε μια κίνηση που χαρακτηρίστηκε γενναία, με ένα τρίθυρο μοντέλο μαζικής παραγωγής, που θα έβρισκε πρόσφορο έδαφος στα νέα δεδομένα.
Και σπορ εκδόσεις. Οι τότε αγοραστές είχαν τη δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα από δύο εκδόσεις. Τη βασική, την «L», που έφερε κινητήρα782 κ.εκ.και έπειτα κινητήρα 845 κ.εκ., και την «TL», με κινητήρα956 κ.εκ., που διέθετε πιο σπιρτόζικες επιδόσεις. Το Renault 5 κατασκευαζόταν στη Γαλλία, στην Ισπανία και στο Βέλγιο, ενώ αργότερα άρχισε η συναρμολόγησή του σε διάφορα μέρη, από το Ιράν και το Μεξικό μέχρι την Τυνησία, την Πορτογαλία και τη Νότια Αφρική. Η πρώτη γενιά κρατήθηκε για περισσότερο από 13 χρόνια στην αγορά και οι πωλήσεις του άγγιξαν τα 5,5 εκατ. μονάδες(από το 1972 έως το 1985). Οι πωλήσεις του αφορούσαν πέντε ηπείρους. Μάλιστα, το 1980 ήταν το δεύτερο σε πωλήσεις μοντέλο σε παγκόσμια κλίμακα. Στη Γαλλία είχε τον τίτλο του best seller μοντέλου της 10ετίας, από το1974 έως το 1983. Στις ξεχωριστές παρουσίες ανήκει και το Renault 5 Super, που ήταν κατασκευασμένο για αγώνες και απέδιδε 380 ίππους! Επίσης, το 1986 η Renault κατέκτησε τη δεύτερη θέση στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα κατασκευαστών. Το 1976 η γκάμα ενισχύθηκε από το Renault 5 Alpine, με κινητήρα 1,4 λίτρων και σπορ εμφάνιση. Μεταξύ των εκδόσεων που βγήκαν σε μικρή παραγωγή ήταν και το Renault 5 Turbo, με μοτέρ 160 ίππων. Πάντως, στην παρθενική του εμφάνιση, το μικρό μοντέλο παρουσιάστηκε και σε μια κόνσεπτ εκδοχή, με ηλεκτροκινητήρα, που έμεινε στα χαρτιά.Σήμερα, ύστερα από μισόν αιώνα πορείας, το Renault 5 ετοιμάζεται να επιστρέψει στους δρόμους, ως αμιγώς ηλεκτρικό. Το ντεμπούτο του αναμένεται στα μέσα του 2024.