Το λέει η τρέχουσα πείρα: Οι καταναλωτές στρέφονται στα βασικά. Και αυτό μεταβάλλει την ποικιλία των προϊόντων και άρα τους πολλαπλούς κωδικούς τους. Τα παραπάνω καταγράφουν ως τάση οι μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ και προφανώς το τέλος της «αφθονίας» έχει να κάνει με τις ανατιμήσεις, αλλά και τις επιπλοκές στην ενέργεια και τους καθημερινούς λογαριασμούς από τον πόλεμο στην Ουκρανία και τη ρωσική εισβολή. Ενα ρεύμα που προφανώς είχε ξεκινήσει εδώ και καιρό και που αποτυπώνει έναν εξορθολογισμό στη μέση συμπεριφορά όπως δείχνει και το σημερινό ρεπορτάζ των «ΝΕΩΝ». Γενικώς αν το δει κάποιος εν συνόλω, οι εξελισσόμενες κρίσεις διαμορφώνουν νέα χαρακτηριστικά στον τρόπο που μια μέση οικογένεια ιεραρχεί τα αναγκαία, αλλά και μετεξελίσσει όλη τη στάση της και αγοραστικά και στο ίδιο το πεδίο του «καλαθιού» της.
Βεβαίως και λύσεις θα πρέπει να βρεθούν για την ακρίβεια και για τη διατήρηση ενός πολιτισμένου βιοτικού επίπεδου και να μην καταγραφεί περαιτέρω επιδείνωση των μέσων καταναλωτικών κατακτημένων ηθών. Ο Ελληνας έχει κάνει υπερβολές στην κατανάλωση, έχει όμως διαμορφώσει και μια νέα συνθήκη διεύρυνσης των αγοραστικών δυνατοτήτων του – αυτό έχει να κάνει με την αναπτυξιακή δυναμική και την κανονικότητα -, αλλά και μια κουλτούρα πιο εξειδικευμένης γνώσης που πολλές φορές συγχρονίζεται και με τις νέες συμπεριφορές – π.χ. vegan. Είναι σπουδαίο η απλοποίηση των επιλογών του να προέρχεται ως τάση από την πείρα ή την ωριμότητα και όχι από τη συρρίκνωση της αγοραστικής του δύναμης.