Η πρώτη γραπτή πληροφορία για το πρόσωπό του προέρχεται από δυσφημιστική επίθεση συναδέλφου του. Στις υπογραφές που σώθηκαν το όνομά του δεν εμφανίζεται ούτε δύο φορές με τον ίδιο τρόπο – και ποτέ δεν χρησιμοποίησε αυτό με το οποίο όλοι τον γνωρίζουμε σήμερα. Στα έργα του τα διαφορετικά πρόσωπα αναφέρονται στην αγάπη 2.259 φορές και στο μίσος μόνο 183. Δημιούργησε 2.035 νεολογισμούς (ένας από αυτούς το «critical», που σημαίνει «κρίσιμος»). Ο άνθρωπος πίσω από αυτή την περιγραφή είναι ο πάντοτε επίκαιρος Ουίλιαμ Σαίξπηρ, ο οποίος παραμένει ο μεγάλος «άγνωστος» της δυτικής λογοτεχνίας. Και αυτό θυμίζει στην απολαυστική μονογραφία του «Ολη η αλήθεια για τη ζωή του Σαίξπηρ» (εκδ. Μεταίχμιο, μτφ. Ελένη Βαχλιώτη) ο Μπιλ Μπράισον. «Βρισκόμαστε στην περίεργη θέση να έχουμε τρεις προσωπογραφίες από τις οποίες προήλθαν όλες οι άλλες – δύο από αυτές δεν είναι πολύ καλές και είναι έργα καλλιτεχνών που έζησαν χρόνια μετά τον θάνατό του. Η τρίτη είναι πιο εντυπωσιακή ως πορτρέτο, αλλά μπορεί να παριστάνει ένα εντελώς διαφορετικό άτομο. Το αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης είναι μάλλον παράδοξο: Ολοι αναγνωρίζουμε αμέσως μια προσωπογραφία του Σαίξπηρ μόλις τη δούμε, χωρίς όμως να ξέρουμε πραγματικά πώς έμοιαζε ο ίδιος. Το ίδιο συμβαίνει και με όλες σχεδόν τις πτυχές της ζωής του και του χαρακτήρα του. Είναι συγχρόνως το πιο γνωστό και το πιο άγνωστο πρόσωπο των αγγλικών γραμμάτων».
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ