Σε επιχειρηματική συμφωνία προχώρησαν η Motor Oil με τους εφοπλιστές Δημήτρη Μπάκο και Ιωάννη Καϋμενάκη για την πώληση των μετοχών τους στην Ελλάκτωρ. Ο ενεργειακός όμιλος συμφερόντων Βαρδινογιάννη απέκτησε το 30% που κατείχε το εφοπλιστικό δίδυμο στον κατασκευαστικό όμιλο με τίμημα στα 190 εκατ. ευρώ, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες.
Οι Μπάκος – Καϋμενάκης πέτυχαν υψηλή απόδοση αν αναλογιστεί κανείς πως είχαν αποκτήσει εδώ και μήνες μέσω εταιρειών τους, όπως οι Greenhill και Kiloman, τις μετοχές στην Ελλάκτωρ έναντι περίπου 135 εκατ. ευρώ.
Με ανακοίνωση των δύο εταιρειών τους υπογραμμίζουν: «H απόφαση αυτή ήταν η κατάληξη μακράς περιόδου αντιπαραθέσεων μετόχων αλλά και σε συνέχεια της υποβολής επίσημης προσφοράς για την εξαγορά των μετοχών Ελλάκτωρ κυριότητας της Reggeborgh, η οποία δεν έτυχε θετικής ανταπόκρισης», αναφέρουν και συνεχίζουν: «Η αποδοχή της ελκυστικής πρότασης που δεχθήκαμε από Motor Oil κλείνει τον κύκλο της επένδυσης που είχε ξεκινήσει με διαφορετικές προοπτικές, στρατηγική και όραμα, αλλά ταυτόχρονα ελπίζουμε ότι θα τερματίσει και τις ενδομετοχικές διαμάχες που επί μακρού χρόνου λάμβαναν χώρα στην εταιρεία. Οι επιχειρηματίες Δημήτρης Μπάκος, Ιωάννης Καϋμενάκης και Αλέξανδρος Εξάρχου δηλώνουν ότι θα ενισχύσουν την εγχώρια επενδυτική τους δραστηριότητα, πιστεύοντας στις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας. Το επόμενο διάστημα θα οριστικοποιηθούν τα νέα επενδυτικά σχέδια σε επιλεγμένους κλάδους», καταλήγουν.
ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΙΣ. Πληροφορίες, θέλουν επίσης τη Motor Oil να βρίσκεται σε συζητήσεις με την Ελλάκτωρ, και συγκεκριμένα τον έτερο μεγάλο μέτοχο, το ολλανδικό fund Reggeborgh, και για την απόκτηση του χαρτοφυλακίου έργων Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας του κατασκευαστικού ομίλου. Τα αιολικά πάρκα που είναι σήμερα σε λειτουργία αθροίζονται σε συνολική ισχύ 493 Μεγαβάτ, ενώ προ εβδομάδων η διοίκηση της Ελλάκτωρ είχε θέσει ως στόχο το 2025 να ανέλθουν στα 1,2 Γιγαβάτ.
Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, με την επίτευξη της συμφωνίας Motor Oil – εφοπλιστών για το 30% της Ελλάκτωρ, ο κατασκευαστικός όμιλος αναμένεται να αποκτήσει έναν νέο ισχυρό επενδυτή – μέτοχο, ενώ αν υλοποιηθεί και το deal για την απόκτηση του χαρτοφυλακίου των ΑΠΕ, τότε η Motor Oil μπαίνει πιο δυναμικά στην πράσινη ενέργεια. Η Ελλάκτωρ από την άλλη μεριά επικεντρώνεται πια στους τομείς των κατασκευών και των παραχωρήσεων.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΟΛΩΝΑΣ