Μερίδιο στην πολιτικοποίηση του μουσικού τηλεοπτικού σόου έχει βέβαια και η Ελλάδα. Με πρόσφατη την τουρκική εισβολή στην Κύπρο, η Μαρίζα Κωχ το 1976 τραγούδησε στη σκηνή της Χάγης «Παναγιά μου, Παναγιά μου», με στίχους-αποδοκιμασία του γεγονότος. Η Ελλάδα, έχοντας αποφύγει να συμμετέχει στην προηγούμενη χρονιά στον διαγωνισμό, οπότε εμφανίστηκε για πρώτη φορά η Τουρκία, επέστρεψε με πρόθεση μουσικής διαμαρτυρίας με την υπογραφή του Μάνου Χατζιδάκι. Η συγκεκριμένη επιλογή προκάλεσε μεγάλες αντιδράσεις στην Τουρκία αλλά και στη διοργανώτρια χώρα Ολλανδία, όπου τούρκοι μετανάστες βγήκαν στους δρόμους διαμαρτυρόμενοι για την ελληνική συμμετοχή. Μέσα σ’ ένα κλίμα έντασης, η Κωχ εμφανίστηκε στη σκηνή με δική της ευθύνη, υπογεγραμμένη σε χαρτιά, αφού οι διοργανωτές είχαν προειδοποιήσει για ενδεχόμενο χτύπημα των Γκρίζων Λύκων (φήμες τη θέλουν να φοράει αλεξίσφαιρο γιλέκο κάτω από το μακρύ της φόρεμα). Η απάντηση της Τουρκίας ήρθε με το μποϊκοτάζ τη συγκεκριμένη χρονιά της Γιουροβίζιον αλλά και της διακοπής της ζωντανής μετάδοσης την ώρα που η ελληνική συμμετοχή ήταν στον αέρα, ώστε να παίξει τραγούδι εθνικιστικού περιεχομένου.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ