Μικρά κέρινα ομοιώματα του Μίκι Μάους στέκουν πάνω σε ένα μεταλλικό πλέγμα που συνθέτει την κυτταρική δομή ενός απειλητικού ιού. Το φάντασμα ενός αυτοκινήτου πέφτει από τη κοιλιά μιας ζέβρας, ενώ από το ανοιγμένο κεφάλι ενός άνδρα που θυμίζει λεκάνη τουαλέτας προβάλλει μια βάφλα αντί για τον ανθρώπινο εγκέφαλο. Αιχμηρά, κάποιες φορές προφητικά και σαφώς αποκαλυπτικά του τρόπου που προετοίμαζε τα γλυπτά του ο Ντένις Οπενχάιμ είναι τα 11 μεγάλων διαστάσεων επιτοίχια έργα του, τα οποία ανήκουν σε ιδιωτική συλλογή και παρουσιάζονται στην Αθήνα, στην γκαλερί Ρόμα, υπό την αιγίδα του ιδρύματος του καλλιτέχνη στις Ηνωμένες Πολιτείες. «Τα επιτοίχια έργα του Οπενχάιμ προοιωνίζονται τη νέα, ριζοσπαστική, αιχμηρή γλυπτική και τις συναρπαστικές κατασκευές του σπουδαίου δημιουργού, αλλά διαθέτουν μια δική τους σφριγηλή αυτονομία. Είναι αυτόφωτα, αυθύπαρκτα έργα που ορίζονται από τη σχεδιαστική τους δύναμη, τη στιγματισμένη επιφάνεια από ηθελημένες χρωματικές κηλίδες του εργαστηρίου και την περιπετειώδη σκέψη που αποτυπώνουν στις επιφάνειές τους» σημειώνει ο επιμελητής της έκθεσης Δημήτρης Τρίκας και εκτιμά ότι φέρουν τα ίχνη της μεγάλης χειρονομιακής ζωγραφικής και της σωματοποίησης της ζωγραφικής διαδικασίας της οποίας ο Οπενχάιμ υπήρξε απόγονος.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ