Παρμένο από τις αγωνιώδεις βιωματικές εμπειρίες της Ανί Ερνό, τις οποίες μετέφερε η ίδια σε ένα μυθιστόρημα που έκανε θόρυβο στη Γαλλία, «Το γεγονός» («L’ événement», Γαλλία, 2021) της Οντρέ Ντιγουάν σχολιάζει με τρόπο καίριο, ευθύ και χωρίς να μασά τα λόγια του την πάλη της γυναίκας παλαιότερων εποχών για να ξεφύγει από το τερατώδες φράγμα που θα μπορούσε να κοστίσει ολόκληρη τη ζωή της. Η εγκυμοσύνη της νεαρής φοιτήτριας που είναι το κεντρικό πρόσωπο της ιστορίας (Αναμαρία Βαρτολομέι), alter ego φυσικά της Ερνό, απειλεί την πανεπιστημιακή της καριέρα, τη μία και μοναδική προτεραιότητα στη ζωή της. Αν όμως η κατάστασή της μαθευτεί, όλα γι’ αυτήν θα έχουν τελειώσει. Και για να γίνουν τα πράγματα ακόμα χειρότερα και να μπούμε πλήρως στα «παπούτσια» της κοπέλας, αρκεί να πούμε ότι η Ανί είναι από την επαρχία και ότι στη δεκαετία του 1960, περίοδο εξέλιξης της ιστορίας, η έκτρωση απαγορευόταν στη Γαλλία (και βεβαίως όχι μόνο). Στην ουσία η Ντιγουάν έφτιαξε ένα θρίλερ, στο οποίο ο «κακός», ο εχθρός, είναι η ίδια η κοινωνία που μετατρέπεται σε ασφυκτικό κλοιό και μέρα με τη μέρα σφίγγει όλο και περισσότερο την Ανί οδηγώντας την στην ασφυξία, αν όχι στην παράνοια. Αυτή η διαδρομή στην οποία η φωτεινότητα του μυαλού της Ανί αντιπαρατίθεται με το σκοτάδι των άθλιων σημείων στα οποία προσπαθεί μόνη να βρει τη λύση, έχει κάτι το σπαρακτικό και συγχρόνως ανατριχιαστικό· σαν να οδηγείσαι μαζί της σε μια επίγεια κόλαση. Και αν σκεφτεί κανείς ότι ακόμα και σήμερα υπάρχουν σημεία στον πλανήτη όπου παρόμοια πράγματα συμβαίνουν, η ταινία γίνεται ακόμα πιο σημαντική, κάτι για το οποίο δικαιολογείται και η βράβευσή της στο περσινό Φεστιβάλ Βενετίας με τον Χρυσό Λέοντα (σημειώνουμε ότι το βιβλίο «Το γεγονός» κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μεταίχμιο, σε μετάφραση Ρίτας Κολαΐτη).
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ