Οι πανελλαδικές εξετάσεις ήταν η καλύτερη αφορμή για να τεθούν μία ακόμα φορά τα ερωτήματα: Αρέσει στους μαθητές η Ιστορία; Γιατί να μαθαίνουμε Ιστορία; Είναι ερωτήματα που υποκρύπτουν ίσως μια τάση απαξίωσης της γνώσης του παρελθόντος. Οι ημερομηνίες, τα πρόσωπα, τα συγκεκριμένα γεγονότα είναι οι «συνήθεις ύποπτοι», οι απαντήσεις στο ερώτημα γιατί οι μαθητές δεν συμπαθούν την Ιστορία. Ισως όμως οι ιστορικοί, αλλά και άλλοι ενδιαφερόμενοι, να μη χρειάζεται να ανησυχούμε πολύ γι’ αυτά. Οι απαντήσεις αυτές δεν είναι περισσότερο πειστικές ή επικίνδυνες για το πεδίο που υπηρετούμε από ανάλογες απαντήσεις που δίνονται για τις θετικές επιστήμες: ακατανόητοι μαθηματικοί τύποι, αλγεβρικές αναπαραστάσεις, πολύπλοκα γεωμετρικά σχήματα, αλλά και εκπαιδευτικοί που υποτίθεται ότι δεν είναι αρκετά ταλαντούχοι ή ευσυνείδητοι και συνεπώς ευθύνονται για μέτριες ή κακές επιδόσεις στα Μαθηματικά, τη Φυσική, τη Χημεία. Κανείς όμως δεν αμφισβητεί την αξία των επιστημών αυτών. Ενδεχομένως διότι πρόκειται για θετικές επιστήμες που γίνονται αντιληπτές ως το θεμέλιο άπειρων τεχνικών εφαρμογών του καθημερινού βίου.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ