Ολοκληρώθηκε προχθές στο Μουσείο του Πέρα της Κωνσταντινούπολης, σε μια περίοδο ρητορικής έξαρσης από την πλευρά του τούρκου προέδρου, μια πρωτοβουλία από τη λεγόμενη «διπλωματία των πολιτών» που λέει πολλά σε όποιον θέλει να ακούσει. Ο λόγος για τις «Μέρες Ελληνικού Κινηματογράφου», που επιμελήθηκαν η σκηνοθέτρια Φωτεινή Σισκοπούλου και η Ιωσηφίνα Μάρκαρη, με προβολές 17 ταινιών γνωστών και διακεκριμένων ελλήνων σκηνοθετών από την εικοσαετία 1960-1980. Ανάμεσά τους: η «Αναπαράσταση» του Θόδωρου Αγγελόπουλου (1970), η «Εκδρομή» του Τάκη Κανελλόπουλου (1966), η «Ευδοκία» του Αλέξη Δαμιανού (1971), ο «Ιωάννης ο Βίαιος» της Τώνιας Μαρκετάκη (1973), οι «Τεμπέληδες της εύφορης κοιλάδας» του Νίκου Παναγιωτόπουλου (1978), η «Μανία» του Γιώργου Πανουσόπουλου (1985), τα «Πέτρινα χρόνια» του Παντελή Βούλγαρη (1985), η «Φωτογραφία» του Νίκου Παπατάκη (1986), ο «Λιποτάκτης» των Γιώργου Κόρρα και Χρήστου Βούπουρα (1988), το «Πέρασμα» της Βασιλικής Ηλιοπούλου (1989). «Η εμπειρία, ζώντας για μεγάλο διάστημα στην Πόλη… έγινε αφορμή μέσα από τη συνεργασία με τούρκους κινηματογραφιστές αλλά και την επαφή μας με τους ανθρώπους της Πόλης, να αναρωτηθούμε, κι εμείς κι αυτοί, πώς ακόμα και η πιο οικεία μας πραγματικότητα συμβαίνει να διογκώνεται και να παραμορφώνεται, συντηρώντας ιδεοληψίες και φοβίες μεταξύ μας. Μπορούμε να πούμε ότι η έλλειψη επικοινωνίας στον χώρο του Πολιτισμού και της Τέχνης, ειδικά τα τελευταία χρόνια, κάνει επιτακτική την ανάγκη για μια πολιτισμική εξωστρέφεια που συνδέει, συγκινεί και προκαλεί τον διάλογο» σημείωσαν σχετικά οι δύο επιμελήτριες της πρωτοβουλίας.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ