Το… DNA της Αθήνας επιχειρεί να χαρτογραφήσει νέα συγκριτική ανάλυση που φέρνει την ελληνική πρωτεύουσα απέναντι σε 15 πόλεις της Ευρώπης και του εξωτερικού.

Υστερα από μια σειρά αλλαγών και διαδοχικών κρίσεων, η πόλη της Αθήνας προσπαθεί να… συνέλθει και να επενδύσει στο μέλλον της. Η σύγκριση της αστικής δομής της Αθήνας με άλλες παγκόσμιες πόλεις βρίσκεται στον πυρήνα της νέας έρευνας του LSE Cities, τα αποτελέσματα της οποίας παρουσιάζονται σήμερα στο Athens Urban Age Forum, το οποίο οργανώνεται από το LSE Cities στη London School of Economics and Political Science, το Alfred Herrhausen Gesellschaft και τον Δήμο Αθηναίων, σε συνεργασία με το Ελληνικό Παρατηρητήριο του LSE.

Επειτα, λοιπόν, από μια περίοδο αρνητικής ανάπτυξης, η Αθήνα καταγράφει μια επίπεδη καμπύλη προόδου, όπως ακριβώς συνέβη και σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, με χαρακτηριστικότερα παραδείγματα το Βερολίνο και το Μιλάνο (0,1 %-0,2%).

Την ίδια στιγμή, ο Δήμος Αθηναίων είναι ο μικρότερος ανάμεσα στους συμμετέχοντες στην έρευνα δήμους: Εκτείνεται σε 38,9 km², την ώρα που ο Δήμος Βαρκελώνης καλύπτει 11,716 km² και το Παρίσι 18.269 km². Οσο για τον πληθυσμό, λίγο περισσότεροι από 660.000 άνθρωποι ζουν στον δήμο, ενώ στην ευρύτερη μητροπολιτική περιοχή ο αριθμός των κατοίκων φτάνει τα 3,8 εκατ.

ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ. O αριθμός των κατοίκων του Χονγκ Κονγκ – το 82% των 7,5 εκατομμυρίων – που χρησιμοποιεί τα μέσα μαζικής μεταφοράς για να πάει στη δουλειά του και μόνο το 7% επιλέγει το αυτοκίνητο. Στο Παρίσι το αντίστοιχο ποσοστό – αν προσθέσει κανείς και το περπάτημα ή το ποδήλατο – φτάνει το 89%.

Οσο για την Αθήνα, σύμφωνα με τα επικαιροποιημένα στοιχεία που παρέχει ο Δήμος Αθηναίων, περισσότεροι από τον μισό πληθυσμό χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Είναι ενδεικτικό πως το 26,9% επιλέγει τα λεωφορεία, το 25,2% το μετρό ή το τραμ ενώ τουλάχιστον το 12% περπατάει ή κάνει ποδήλατο μέχρι το γραφείο. Υπάρχει βέβαια και ένα ποσοστό (30,4%) που χρησιμοποιεί τα ιδιωτικά αυτοκίνητα, παρόλο που η Αθήνα, βάσει της ανάλυσης, επενδύει στις βιώσιμες μεταφορές.